Toyota investește o sumă uriașă în inteligența artificială
Mașinile fie ne vor otrăvi cu substanțe toxice, fie se vor conduce singure și vor provoca dezastre. Cam astea ar fi temerile principale ale oamenilor. În timp ce industria mașinilor autonome se dezvoltă din ce în ce mai mult și lansează controverse, se pare că din ce în ce mai mulți producători intră în branșă.
Toyota lansează un institut de cercetări pentru inteligența artificială, localizat în Silicon Valley, unde 200 de angajați vor lucra pentru a dezvolta roboți și inteligențe artificiale, nu doar mașini inteligente. Giles Pratt este „capul” proiectului și a declarat pentru AP că scopul companiei este să dezvolte mașinării care să îi ajute pe bătrâni în case, nu numai afară, precum și să creeze mașini care să nu facă accidente.
Deci, în timp ce toată lumea speculează despre Apple și Google, care construiesc mașini, se pare că Toyota își face treaba ceva mai silențios. Nu avem o dată la care vom vedea un produs lansat, dar un miliard de dolari investit pare să sugereze că nu avem de-a face cu o joacă de copii.
Să nu uităm că foarte rcent, Toyota a prezentat conceptul unei mașini propulsate cu hidrogen, care va putea funcționa ca un hot-spot de electricitate pentru casa ta. De asemenea, a anunțat că vrea să reducă emisiile de carbon cu până la 90% până în 2050. Planul complex face parte din strategia celor de la Toyota, care include vânzarea a 1.5 milioane de autoturisme hibrid până în 2020.
În plus, oficialii companiei au mai punctat faptul că speră să vândă peste 30.000 de mașini care funcționează pe bază de hidrogen. Când vine vorba de planul de lungă durată, Toyota prevede un portofoliu de autoturisme compus dintr-o serie de mașini hibrid, electrice și pe bază de hidrogen.
Cei de la Toyota sunt printre singurii care încă mai încearcă să transforme în succes ideea de propulsie pe bază de hidrogen, iar puțini par interesați de eforturile acestora, având în vedere multitudinea de mașini electrice lansate de europeni. Astfel, Toyota încearcă din răsputeri să le atragă atenția cu FCV Plus, un concept care nu doar că funcționează pe bază de hidrogen, dar folosește combustibilul pentru a conecta la electricitate o întreagă casă.
Toyota s-a inspirat din tehnologia hot-spot a telefoanelor, care îți permite să-ți transformi smartphone-ul într-un mic router wireless. În loc să transmită conexiune la internet, FCV Plus poate transmite curent electric.
Fiecare roată a mașinii găzduiește propriul motor, propulsat electric de către un combustibil pe bază de hidrogen, rezervorul fiind amplasat între cele două roți frontale. Acest amplasament face ca interiorul mașinii să fie foarte spațios, în timp ce se păstrează dimensiunile compacte ale exteriorului.
Atunci când mașina este parcată, mașina se poate conecta la o sursă externă de hidrogen, un rezervor mult mai generos din punct de vedere al dimensiunii decât cu care este echipat FCV Plus. Odată conectat, conceptul transformă hidrogenul în electricitate și astfel îți aduce curentul în casă, funcționând precum un generator. Toyota vede un mare potențial în această tehnologie, deoarece consideră că ar putea fi utilizată de către comunitățile mici care doresc să se bucure de o energie bio.