Nokia s-a orientat catre Windows Phone dintr-un motiv simplu: Samsung
In cazul in care v-ati intrebat vreodata de ce Nokia a imbratisat cu doua maini platforma Windows Phone, astazi am aflat raspunsul.
In urma cu aproape trei ani, Stephen Elop a luat o decizie pe care aproape nimeni nu a inteles-o. CEO-ul Nokia a iesit in fata unei multimi de reporteri impreuna cu Steve Ballmer si a anuntat un parteneriat cu Microsoft care, printre altele, s-a reflectat in seria de terminale Lumia. Intr-o perioada in care Android-ul parea alegerea evidenta si Windows Phone era doar un experiment in care nu credea nimeni, unul dintre cei mai mari producatori de telefoane ai lumii dadea semne ca nu s-a orientat in directia care trebuie.
A trecut mult timp de atunci si Windows Phone incepe sa arate din ce in ce mai bine. La capitolul vanzari globale, a depasit deja BlackBerry si in mai multe tari a reusit sa se impuna in fata popularului iPhone. Chiar si in acest context, in subconstientul multora dintre noi a ramas intrebarea legata de deciza actualului CEO al companiei finlandeze.
De ce Nokia se ocupa aproape exclusiv de terminale cu Windows Phone? Din cauza dominatiei pe care Samsung reusea sa o impuna in universul Android cu terminalele sale, in special prin seria Galaxy S. Stephen Elop a fost foarte realist cand a descris motivul pentru care a preferat sa-si asume riscul de a miza pe o platforma noua, in loc sa intre intr-o competitie interminabila pentru suprematia in piata foarte aglomerata a gadgeturilor cu Android. ,,Am avut o suspiciune legata de cine ar putea sa fie, din cauza resurselor pe care le avea la dispozitie si a integrarii verticale pe piata. Am respectat faptul ca am intarziat in luarea deciziei. Multi altii activau deja in acest spatiu.”
La momentul respectiv, nici eu nu am inteles de ce isi asuma Nokia un risc inutil cu WP. Acum, in schimb, calitatea produselor si a eforturilor ingineresti investite in seria de terminale Lumia par sa fie suficiente atat pentru a creste popularitatea platformei Microsoft, cat si pentru a spori profitul companiei.