Pană de curent în Gara de Nord. Mai multe trenuri sunt blocate, după ce linia de contact a căzut pe locomotivă unui tren
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/03/pana-de-curent-in-gara-de-nord-2-800x497.jpg)
Este pană de curent în Gara de Nord, lucru care a afectat liniile 1-3 pe segmentul Bucureşti Nord – Griviţa, precum şi zona Depoului Bucureşti Călători.
Gara de Nord din Bucureşti, afectată de o pană de curent
Duminică dimineaţă, alimentarea cu energie electrică a fost întreruptă în mai multe zone din Gara de Nord din Bucureşti, afectând liniile 1-3 pe segmentul Bucureşti Nord – Griviţa, precum şi zona Depoului Bucureşti Călători. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat că problema a fost remediată parţial, însă mai multe trenuri au înregistrat întârzieri.
Incidentul s-a produs la ora 08:17, când s-a constatat lipsa tensiunii în linia de contact. În urma intervenţiei echipelor de specialitate ale Sucursalei Regionale de Căi Ferate Bucureşti, alimentarea cu energie electrică a fost restabilită progresiv. Astfel, liniile 1-8 din Gara de Nord au fost realimentate la ora 08:25, iar liniile 9-14 la ora 08:55. CFR SA a precizat că alimentarea celorlalte zone afectate va fi restabilită cât mai curând posibil.
„Începând cu ora respectivă au fost afectate toate liniile din Gara de Nord Bucureşti, liniile 1-3 aferente distanţei Bucureşti Nord – Griviţa şi zona Depoului Bucureşti Călători. Ca urmare a acţiunilor de remediere desfăşurate de echipele de specialitate ale Sucursalei Regionale de Căi Ferate Bucureşti, a fost repusă tensiunea în liniile 1-8, din Gara de Nord Bucureşti, începând cu ora 08:25, iar în liniile 9-14 începând cu ora 08:55. Precizăm faptul că tensiunea va fi repusă şi în celelalte zone afectate, în cel mai scurt timp”, a transmis compania, conform News.ro.
CITEŞTE ŞI: Gara de Nord, file de istorie. 12 detalii fascinante din trecutul celei mai mari gări a Bucureștiului
Soluţia găsită de CFR
Pentru remedierea defecţiunii din Gara de Nord, a fost solicitată o drezină pantograf, iar pentru a menţine circulaţia trenurilor s-a recurs temporar la tracţiune diesel.
Potrivit CFR SA, cauza incidentului a fost prăbuşirea liniei de contact pe locomotivă trenului IRN 401, ceea ce a dus la întreruperea alimentării electrice şi la afectarea traficului feroviar.
„Precizăm faptul că acest deranjament a fost cauzat de linia de contact căzută pe locomotivă trenului IRN 401”, a adăugat CFR SA.
CITEŞTE ŞI: Locul neștiut din Gara de Nord. Bucureștenii habar nu aveau că există așa ceva