Nu-i nici scuter, nici mașină – Ce știm despre noul gadget electric pe care s-ar putea să-l vezi pe străzi în curând
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/06/scuter-electric-masina.jpg)
O companie franceză de mobilitate urbană, numiră ÆMotion, a lansat o mașină electrică inedită care pare desprinsă dintr-un viitor apropiat.
Supranumit de presă „Cybertruck-ul micro EV-urilor”, acest scuter electric închis impresionează printr-o combinație între un design avangardist și funcționalitate adaptată aglomerației urbane.
Mașina este echipată cu patru roți, dar se înclină în viraje asemenea unei motociclete și atinge o viteză maximă de 115 km/h (72 mph).
Cu o lățime de doar 790 mm , mai îngust decât celebrul Renault Twizy, modelul se strecoară cu ușurință prin traficul urban. Comparativ, Twizy-ul retras din producție în 2023 avea 1090 mm, scrie CarScoops.
ÆMotion este condus cu ghidon, nu cu volan, și poate găzdui două persoane, așezate una în spatele celeilalte.
Caroseria complet închisă, cu uși de tip „foarfecă” (scissor doors), protejează șoferul și pasagerul de intemperii. Structura frontală și cea din spate oferă protecție la impact, iar centurile de siguranță sunt standard. Deși se apropie vizual de un scuter futurist, nu poate fi condus fără permis auto categoria B, cel puțin în Franța.
Baterii flexibile și o abordare neconvențională a mobilității urbane
Mașina ÆMotion are două opțiuni de alimentare: un pachet de baterii fix care oferă o autonomie de 200 km și o alternativă ușoară, dar cu autonomie de doar 70 km, care poate fi rapid înlocuită.
Soluția cu baterii interschimbabile este ideală pentru navetiști sau utilizatori din flotele urbane, care preferă flexibilitate în detrimentul autonomiei mari.
Un alt detaliu intrigant este înclinarea până la 35 de grade în curbe, pentru un plus de stabilitate și manevrabilitate.
Potrivit producătorului, cele patru roți contribuie semnificativ la reducerea riscului de accident, comparativ cu o motocicletă clasică. Totuși, un aspect criticat este faptul că zona inferioară a caroseriei lasă picioarele expuse, deși nu e necesar să fie puse jos la oprire.
Modelul nu are încă un preț oficial pe site-ul companiei, însă publicația NewAtlas indică o posibilă ofertă de lansare prin abonament, la 200 de euro pe lună, o sumă considerabilă pentru un vehicul de acest tip, chiar dacă promite o experiență electrică sigură, rapidă și ușor de manevrat.
O soluție între scuter, mașină și gadget futurist
ÆMotion nu pare doar o mașină electrică, ci și o declarație de intenție: o soluție de mobilitate pentru orașele europene supraaglomerate, care îmbină siguranța oferită de caroseria închisă cu agilitatea unui scuter.
Estetica neobișnuită, combinată cu numele care amintește de stilul excentric al lui Elon Musk, contribuie la profilul unui produs destinat să atragă atenția.
Dacă această mașină-scuter va reuși să capteze interesul pieței rămâne de văzut.