Mașina electrică perfectă există și se încarcă până la 80% în 9 minute. Testul care te convinge să-ți iei un Zeekr 7X
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/02/Zeekr-7X-topaz-face-upscale-4x-scaled.jpeg)
În lumea mașinilor electrice, autonomia și viteza de încărcare sunt doi dintre cei mai importanți factori care influențează decizia de cumpărare. Dacă ai ezitat până acum să faci pasul către un EV din cauza timpului lung de încărcare, Zeekr 7X s-ar putea să fie mașina care îți va schimba percepția. Un test recent realizat de americanii de la Out of Spec Reviews a demonstrat că acest SUV chinezesc își poate încărca bateria de la 10% la 80% în doar 9 minute, stabilind un nou standard în industrie.
Zeekr 7X folosește o baterie revoluționară
Modelul 7X folosește bateria Golden, dezvoltată de Zeekr, care se bazează pe tehnologia LFP (litiu-fier-fosfat). Aceasta a fost lansată inițial pe sedanul Zeekr 007, dar acum este utilizată și pe SUV-ul 7X. Promisiunea inițială a producătorului era o încărcare de 10 minute și 30 de secunde pentru a ajunge de la 10% la 80%, dar testele independente au demonstrat că se poate obține chiar și un timp mai bun.
Această baterie are o capacitate de 75 kWh și permite o rată de încărcare de 5,5 C, ceea ce înseamnă că poate absorbi până la 412,5 kW atunci când este conectată la o stație suficient de puternică.
În testul efectuat, SUV-ul Zeekr 7X a fost conectat la o stație de 840 kW – un tip de încărcător care momentan nu este disponibil în Europa sau America de Nord. Cu toate acestea, în China aceste stații sunt din ce în ce mai numeroase.
Cum a decurs testul de încărcare
Înainte de test, youtuberii au pornit la drum cu 29% baterie, iar după două ore de condus pe drumuri extraurbane și urbane, au ajuns la stația de încărcare cu doar 4% rămas în baterie. Pentru a efectua un test cât mai exact, aceștia au consumat și ultima rezervă de energie, astfel încât să înceapă încărcarea de la 0%.
Procesul de încărcare a decurs astfel:
- În primul minut, puterea a fost relativ mică, între 36 și 40 kW.
- După 1 minut și 50 de secunde, puterea a trecut de 400 kW.
- La 2 minute și 27 de secunde, stația furniza deja 450 kW.
- Până la 40%, puterea a rămas constant peste 400 kW, cu vârfuri apropiate de 500 kW.
- 70% din baterie a fost încărcată în 10 minute și 40 de secunde, iar pragul de 80% a fost atins în 12 minute și 33 de secunde.
- Dacă luăm în considerare momentul în care bateria a ajuns la 10% (după 2 minute și 34 de secunde de la început), înseamnă că încărcarea de la 10% la 80% a durat doar 9 minute.
Aceasta este una dintre cele mai rapide încărcări înregistrate vreodată pe un vehicul electric de serie.
Ce înseamnă această performanță pentru viitorul mașinilor electrice?
Performanța lui Zeekr 7X arată că viitorul mașinilor electrice devine din ce în ce mai practic. Dacă până acum, încărcarea unei baterii mari dura între 30 și 40 de minute, acest SUV dovedește că tehnologia avansează rapid. Cu o astfel de viteză de încărcare, mașinile electrice devin mult mai competitive față de cele cu motoare termice.
Singura limitare rămâne infrastructura. În prezent, stațiile de 840 kW nu există în Europa sau SUA, dar este doar o chestiune de timp până când astfel de încărcătoare vor deveni mai comune. În momentul în care acestea vor fi disponibile pe scară largă, timpul de încărcare nu va mai fi un obstacol pentru trecerea la electromobilitate.
Zeekr 7X nu doar că stabilește un record impresionant, dar arată și direcția în care se îndreaptă industria auto: mașini electrice mai rapide, mai eficiente și mai ușor de utilizat în viața de zi cu zi.