15 sept. 2025 | 17:00

De unde vine numele LIDL. Supermarketul ascunde o poveste unică. Totul a pornit de la un profesor și 1000 de mărci

Social
Share
De unde vine numele LIDL. Supermarketul ascunde o poveste unică. Totul a pornit de la un profesor și 1000 de mărci
De unde vine numele Lidl. Putini stiu acest detaliu

Puțini știu cu adevărat de unde provine numele lanțului de supermarketuri Lidl. Povestea sa are în spate o combinație de întâmplare, strategie de brand și o alegere inspirată care a contribuit la succesul companiei.

De unde provine numele Lidl?

Numele „Lidl” vine de la un profesor pe nume Ludwig Lidl. Totuși, acesta nu a fost fondatorul lanțului de magazine. Dieter Schwarz, fiul omului de afaceri Josef Schwarz, a cumpărat drepturile de folosire a numelui de la Ludwig Lidl pentru suma de 1.000 de mărci germane.

Familia Schwarz, cea care a pus bazele afacerii, nu a dorit ca noua companie să poarte numele „Schwarzmarkt” (piața neagră), din motive evidente de imagine. Astfel, numele Lidl a fost ales pentru că era simplu, scurt și ușor de reținut.

De fapt, denumirea fusese deja utilizată în firma precursoare „Lidl & Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgroßhandlung” (en-gros de produse alimentare Lidl & Schwarz). Alegerea acestui nume a fost o mișcare strategică: o marcă distinctă, ușor de recunoscut și protejată din punct de vedere juridic.

De la afacere locală la corporație internațională

Lidl a început ca un mic magazin alimentar în Germania. În anii ’70, a început să se dezvolte sub forma unui lanț de magazine, iar în anii ’80 a făcut primul pas spre expansiunea internațională, deschizând locații și în alte țări europene.

Succesul Lidl s-a bazat pe o strategie clară: politica de discount. Prin prețuri reduse, branduri proprii și produse accesibile, Lidl a reușit să câștige rapid cotă de piață și să se extindă într-un sector extrem de competitiv.

Astăzi, Lidl este un gigant internațional, prezent în zeci de țări, dar continuă să își păstreze filosofia inițială: simplitate și eficiență.

Cum influențează numele Lidl identitatea brandului

Alegerea numelui a contat enorm pentru construirea identității companiei. „Lidl” este scurt, sonor și ușor de memorat, ceea ce îl face un brand ideal pentru retail.

Numele reflectă clar filosofia de business: simplitate și accesibilitate. În plus, alături de logo-ul binecunoscut, numele Lidl contribuie la poziționarea distinctă a companiei pe piața internațională, oferindu-i un avantaj competitiv în fața rivalilor.

Astfel, un nume ales mai degrabă întâmplător a devenit un simbol recunoscut la nivel mondial, dovedind că brandul începe, adesea, cu o decizie de marketing inspirată.