Cum plătești 24.000 de euro pe revizia la mașină. Explicația pentru costurile fabuloase de mentenanță la Bugatti Veyron
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/02/Bugatti-Veyron-revizie-topaz-face-upscale-4x-800x450.jpeg)
Bugatti Veyron este unul dintre cele mai legendare hypercar-uri din lume, dar întreținerea lui este la fel de impresionantă ca performanțele sale. Deși puțini proprietari se plâng de costuri, realitatea este că o simplă revizie anuală poate ajunge la 20.000 de lire sterline (aproximativ 24.000 de euro).
Un service din Marea Britanie specializat în Bugatti a explicat de ce aceste costuri sunt atât de mari, iar cifrele sunt incredibile. De la schimbul de ulei la piesele scumpe și la manopera intensă, întreținerea unui Veyron este aproape la fel de exclusivistă ca și mașina în sine.
De ce o revizie anuală costă cât o mașină de lux?
Unul dintre cele mai simple, dar și mai costisitoare operațiuni este schimbul de ulei. Veyron folosește un motor W16 quad turbo, iar pentru lubrifierea acestuia sunt necesari 18 litri de ulei. Însă, procesul nu este deloc simplu. Pentru a scurge uleiul vechi, este nevoie de demontarea unei mari părți din scutul inferior, o operațiune care necesită timp și atenție.
Pe lângă schimbul de ulei, Bugatti recomandă înlocuirea anuală a două filtre din cutia de viteze, care costă fiecare 1.000 de lire sterline. În plus, pompa de ulei a transmisiei trebuie schimbată tot anual, ceea ce adaugă alte 3.000 de lire sterline la factură.
O altă componentă scumpă de întreținut este filtrul de admisie, care necesită demontarea panourilor din spate și a elementelor de admisie aer. Acest proces durează 27-28 de ore de muncă, ceea ce înseamnă că mecanicii petrec patru zile doar pentru această operațiune.
Costuri suplimentare care cresc factura
Pe lângă revizia anuală, Bugatti recomandă înlocuirea anvelopelor la fiecare 2-3 ani. Iar dacă acest cost pare deja ridicat, producătorul merge și mai departe: la fiecare 10.000 km, Veyron ar trebui să primească un set nou de jante pentru a evita riscul apariției imperfecțiunilor și vibrațiilor.
Costurile pentru aceste schimburi sunt și ele amețitoare:
- Un set nou de anvelope: 30.000 de euro
- Un set nou de jante: 40.000 de euro
Aceste costuri nu sunt incluse în revizia anuală de 24.000 de euro, ceea ce înseamnă că, pentru un proprietar care respectă toate recomandările Bugatti, întreținerea unui Veyron poate ajunge la zeci de mii de euro pe an.
Există alternative mai ieftine?
Deși Bugatti recomandă service-urile oficiale, există și alternative mai accesibile. Service-ul britanic care a realizat testul susține că, prin metode proprii și optimizări de costuri, poate efectua aceeași revizie pentru 7.500 de lire sterline (aproximativ 9.000 de euro).
Așadar, pentru proprietarii de Veyron care vor să economisească, există opțiuni, dar chiar și așa, întreținerea unui astfel de hypercar rămâne prohibitivă pentru majoritatea pasionaților de mașini.