„Cel mai ieftin Lamborghini Murciélago” s-a transformat într-un adevărat coșmar: O lecție despre costurile ascunse ale mașinilor „de top”
Un YouTuber pasionat de supercaruri din SUA și partenerul său, ambii mecanici specializați în recondiționarea mașinilor de lux, au făcut o achiziție care părea, la prima vedere, o afacere bună: mai exact un Lamborghini Murciélago LP640 cu doar 25.000 km la bord, la un preț semnificativ mai mic decât cel al pieței.
Deși nu au dezvăluit suma exactă plătită, aceștia au menționat că modelul respectiv, care pe piață poate depăși 300.000 de dolari, a fost achiziționat cu mult sub acest preț. Cu toate acestea, curând după achiziție, problemele majore ale mașinii au ieșit la suprafață.
Mașina scotea fum negru la pornire, lăsa pete de ulei oriunde staționa și, cel mai alarmant, consuma aproximativ 3 litri de ulei la fiecare 100 de kilometri parcurși. Interesant este că aceste probleme grave nu erau vizibile la prima vedere, dar s-au dovedit a fi cauzate de modificările aduse motorului.
Modificările care au dus la consumul excesiv de ulei
Lamborghini Murciélago LP640 vine echipat cu un motor V12 de 6.5 litri, capabil să dezvolte 640 CP. Însă, exemplarul achiziționat de cei doi mecanici fusese modificat pentru a adăuga două turbine, crescând astfel puterea.
Pentru a susține compresia mai scăzută necesară acestor modificări, pistoanele originale au fost înlocuite.
Modificarea, însă, s-a dovedit a fi sursa principală a consumului excesiv de ulei, iar după o analiză detaliată în service, mecanicii au descoperit scurgeri de ulei din aproape toate componentele majore ale motorului, inclusiv baia de ulei, caseta de direcție, planetarele și chiar conductele către radiatorul de ulei.
Deși au testat și varianta de motor fără turbo, consumul de ulei a rămas la fel de ridicat, confirmând astfel existența unor probleme interne majore.
În urma constatării, echipa a început să cerceteze soluții de restaurare, dar costurile pentru reparații s-au dovedit a fi considerabile.
Un set nou de pistoane poate ajunge la 40.000 de dolari, iar un motor second-hand poate depăși 35.000 de dolari, ceea ce l-a determinat pe fostul proprietar al mașinii să renunțe la reparații și să o vândă celor doi mecanici așa cum e ea.
Lamborghini Murciélago LP640: Restaurarea unei legende?
În ciuda greutăților întâmpinate, cei doi mecanici nu au renunțat la proiect. Deși problemele mecanice sunt majore, caroseria și structura generală a mașinii sunt într-o stare bună.
Astfel, aceștia au decis să restaureze complet mașina italiană, dorind să-l aducă cât mai aproape de forma sa originală, fără a face compromisuri în privința performanței sau fiabilității.
Pentru acești pasionați de mașini, Lamborghini Murciélago LP640 reprezintă nu doar o mașină legendă al anilor 2000, ci și o provocare tehnică demnă de atenția lor.
Deși costurile de restaurare sunt ridicate, ei par hotărâți să aducă această mașină înapoi la viață, ea fiind un simbol al performanței și al designului italian.