Ce este „Drumul oaselor”, redeschis după două decenii. Cum va fluidiza traficul în zonă: de la istoric la modern
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/04/drumul-oaselor-redeschis-dupa-20-de-ani.jpg)
După aproape două decenii de uitare și degradare, celebrul „Drum al Oaselor” din județul Vâlcea a fost redeschis oficial, aducând o gură de oxigen locuitorilor din zonele izolate ale județului.
Această rută importantă, care leagă orașul minier Berbești de comuna Popești și scurtează cu peste 35 de kilometri drumul spre Râmnicu Vâlcea, a fost revitalizată parțial, deși încă există porțiuni instabile ce au nevoie de lucrări suplimentare.
Drumul, cunoscut pentru istoricul său dur din epoca minieră, va reprezenta o cale mai rapidă și mai sigură pentru localnici și pentru cei care vor traversa zona.
Investițiile pentru un drum modern, dar istoric
Redeschiderea drumului DJ 676 E, cunoscut și sub numele de „Drumul Oaselor”, este rezultatul unei investiții susținute de Consiliul Județean Vâlcea, care a alocat fonduri pentru refacerea porțiunilor deteriorate între localitățile Berbești și Copăceni.
Lucrările de modernizare au fost realizate de RAJDP Vâlcea și au vizat asfaltarea a 10 kilometri de drum, defrișarea zonei, amenajarea de șanțuri betonate, refacerea podețelor și marcajele rutiere.
Cu toate acestea, până la finalizarea completă a proiectului, circulația va fi restricționată, iar șoferii vor trebui să respecte limitele de viteză impuse de instabilitatea terenului pe trei sectoare.
Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, a vorbit despre importanța acestei investiții pentru locuitorii din Berbești, Copăceni și satele învecinate, care beneficiază acum de o rută modernă și mai sigură.
„De acum înainte, atât localnicii, cât şi cei care traversează zona vor beneficia de un drum modern între Berbeşti şi Copăceni, pe care să circule în condiţii de confort şi de siguranţa. Lucrările au fost realizate de RAJDP Vâlcea, cu fonduri din bugetul judeţului, şi au presupus, pe lângă asfaltarea celor 10 kilometri de drum, şi defrişarea zonei, amenajarea de şanţuri betonate, refacerea podeţelor şi a marcajelor rutiere”, a transmis, sâmbătă, preşedintele forului judeţean, Constantin Rădulescu, potivit Agerpres.
Ce provocări există, cum va evolua „Drumul Oaselor”
În ciuda modernizării, „Drumul Oaselor” nu este complet lipsit de riscuri. Porțiunile instabile ale drumului, aflate în zone greu accesibile din Munții Căpățânii, sunt încă evaluate pentru a primi finanțare externă care să permită realizarea lucrărilor necesare consolidării.
În total, Drumul Oaselor măsoară 23,5 kilometri și străbate localitățile Berbești, Copăceni, Cernişoara și Popeşti.
Inițial construit în anii ’70 pentru transportul cărbunelui din bazinul minier Berbești-Alunu, drumul a fost închis acum aproape 20 de ani din cauza prăbușirii unor secțiuni. Acum, cu o parte din drum reabilitată, rămâne de văzut cât va dura până când întregul traseu va fi complet modernizat.
De altfel, ruta are o semnificație aparte nu doar pentru locuitorii zonei, dar și pentru istoria minieră a regiunii, fiind supranumită „Drumul Oaselor” datorită pericolelor și dificultăților cu care se confruntau muncitorii care traversau acest drum cu utilaje grele în perioada activității miniere.
Deși încă există zone care au nevoie intervenții suplimentare, redeschiderea acestei rute istorice aduce speranță pentru dezvoltarea localităților din apropiere și contribuie la îmbunătățirea accesibilității în regiune.