Se construiește un Drum Expres pentru București. Șoseaua va avea patru benzi de circulație și piste pentru biciclete. Când trebuie să fie gata
Un nou drum expres prinde contur pentru Capitală, menit să fluidizeze traficul și să îmbunătățească conexiunile dintre București și localitățile limitrofe. Radial 1 Vest, parte din proiectul ”Orbital București – Drumuri Radiale”, va lega Autostrada A0 de Bulevardul Timișoara, oferind o alternativă modernă de transport rutier. Autoritățile speră ca lucrările să fie finalizate până în 2028.
Autoritățile construiesc un Drum Expres care va facilita accesul în București
Primăria Sectorului 6, în colaborare cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), va demara realizarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru acest proiect.
Propunerea a fost inițiată de primarul Ciprian Ciucu și a primit votul favorabil al consilierilor locali. Drumul Expres Radial 1 Vest va face legătura între localitatea Domnești (Ilfov) și Bulevardul Timișoara, traversând zone cheie precum Dârvari, Chiajna și Fortul 17 Domnești.
Patru benzi, piste de biciclete și trotuare
Potrivit informațiilor publicate pe pagina de Facebook Primăria Sectorului 6, șoseaua va avea patru benzi de circulație – câte două pe fiecare sens – precum și piste pentru biciclete și trotuare.
Autoritățile locale își doresc să preia responsabilitatea pentru PUZ tocmai pentru a se asigura că acest tronson va fi corect integrat în rețeaua rutieră a sectorului.
Totodată, documentația va reglementa și suprafețele ce trebuie expropriate, precum și alte detalii tehnice esențiale pentru implementarea proiectului.
Termenul de finalizare: 2028
Traseul noului drum expres va porni din satul Dârvari, comuna Ciorogârla, din zona străzii 1 Mai, și va traversa DJ 401A. Va continua pe la nord de comuna Domnești, învecinându-se cu localitatea Chiajna, și va străbate zona peste Magistrala 100 de cale ferată, un punct strategic pentru conexiuni interregionale.
Conectarea cu Bucureștiul se va face prin zona Fortului 17 Domnești, urmând să treacă peste Șoseaua de Centură și să se extindă către CET Vest, ajungând în cele din urmă la Bulevardul Timișoara – o arteră intens circulată din Sectorul 6.
Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este anul 2028, iar proiectul promite să devină un pilon esențial în infrastructura rutieră a Capitalei, facilitând nu doar transportul auto, ci și mobilitatea alternativă, prin pistele de biciclete și trotuarele moderne incluse în proiect. Noua arteră va contribui și la reducerea traficului din zonele adiacente, oferind o rută directă și eficientă spre inima orașului.