Cât așteaptă românii care pleacă în vacanță la Podul Prietenei. Cozi uriașe la Giurgiu-Ruse
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/06/Cat-asteapta-romanii-care-vor-sa-plece-in-vacanta.-Cozi-interminabile-la-Podul-Giurgiu–Ruse.jpg)
Podul Giurgiu–Ruse, cunoscut și sub numele de Podul Prieteniei, a devenit în această perioadă un adevărat coșmar pentru românii care doresc să-și înceapă vacanțele în Bulgaria sau Grecia. Din cauza lucrărilor de reabilitare de pe partea bulgară, traficul rutier este restricționat, iar șoferii așteaptă chiar și ore întregi pentru a ieși din țară. Pe rețelele sociale, zeci de persoane își exprimă frustrarea în legătură cu aglomerația și lipsa unor soluții rapide.
O vacanță care începe cu ore de așteptare
Coloana de mașini la punctul de frontieră Giurgiu–Ruse se întinde zilnic pe mai mulți kilometri. Timpul de așteptare poate ajunge la trei sau chiar patru ore, mai ales în weekenduri sau în perioadele de vârf ale sezonului turistic. Motivul? Pe partea bulgară a podului se desfășoară lucrări de reabilitare care au început în luna iulie a anului trecut și care vor dura, potrivit autorităților, aproximativ doi ani.
Potrivit Centrului Infotrafic, ”traficul rutier se desfășoară alternativ pe Drumul Național Cinci, pe o singură bandă, prin semaforizare, indicatoare rutiere și personal de dirijare, motiv pentru care le recomandăm șoferilor ori să se înarmeze cu răbdare, ori să opteze pentru rutele alternative”.
Grupurile de Facebook, pline de nemulțumiri
Grupurile de social media au devenit spații de exprimare a frustrării. Pe ”Info Trafic București și Ilfov”, mai mulți utilizatori au relatat experiențele trăite în vama de la Giurgiu.
”În Vamă, la Giurgiu, coada la ieșire din România are aproximativ 10 km. Trei ore am făcut”, a scris un utilizator.
Altul a relatat: ”21.06.2025 – pod Giurgiu – de 2 ore stăm la coadă și am parcurs fix 50m. E minunat”. Cei care pornesc la drum sunt sfătuiți să-și planifice cu atenție traseul și să se informeze constant din surse oficiale, pentru a evita aglomerația.
Lucrările se desfășoară doar pe timp de zi
Reparațiile la Podul Prieteniei au început oficial pe 10 iulie 2024, iar intervențiile pe partea bulgară se desfășoară doar în timpul zilei. Acest lucru înseamnă că șoferii au la dispoziție o singură bandă de circulație, controlată prin semafoare, ceea ce duce inevitabil la formarea cozilor.
Construit în 1954 și având o lungime de peste 2 kilometri, Podul Giurgiu–Ruse este una dintre principalele căi de tranzit rutier între România și Bulgaria. Însă, în contextul actual, drumul spre relaxare începe cu multă răbdare.