Call of Duty revine cu Black Ops 7 și intră în cea mai dură confruntare: rivalul Battlefield 6 și fanii care se tem că seria și-a pierdut identitatea
De peste 20 de ani, Call of Duty apare aproape în fiecare toamnă, fără pauză. Dar Black Ops 7 nu mai vine într-un context comod: seria e acuzată că și-a pierdut identitatea, Battlefield 6 îi suflă puternic în ceafă, iar Microsoft a scumpit abonamentul Game Pass, enervând o bună parte din gameri.
Fanii acuză pierderea identității, Activision promite o întoarcere la rădăcini
Franciza rămâne uriașă – peste 500 de milioane de copii vândute și un film în pregătire – însă pentru prima dată „rețeta CoD” nu mai pare suficientă. Mulți fani spun că jocul a alunecat prea mult spre estetică de Fortnite, mai ales după valul de skin-uri cu vedete și personaje pop, de la Neymar și Nicki Minaj până la Beavis și Butt-Head. Ultimele colaborări au declanșat chiar un val de critici, jucătorii acuzând seria că a renunțat la atmosfera de shooter militar serios.
Activision a recunoscut că feedback-ul „a lovit unde trebuie” și promite că Black Ops 7 va readuce „identitatea Black Ops” în prim-plan. Dezvoltatorii susțin că unele colaborări propuse au fost refuzate, iar anumite skin-uri nu vor fi transferate în noul joc. Mesajul este clar: mai puțin circ vizual, mai multă coerență tematică.
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/11/Call-of-Duty-Black-Ops-7imagine.jpg)
Milo Ventimiglia preia rolul eroului David Mason. (Sursă Activision)
Black Ops 7 mizează pe campanie, staruri și un multiplayer care trebuie să convingă
Pe partea de campanie, Call of Duty Black Ops 7 joacă tare. Jocul este prezentat drept continuare directă a lui Black Ops 2 și este plasat în 2035, cu o poveste de tip thriller: amenințare teroristă globală, o mare companie tech cu intenții murdare, spionaj și conspirații. Producătorii spun că acest univers le permite să pună întrebări despre ce e real, despre manipulare și încredere, iar campania promite set pieces spectaculoase, în stil de blockbuster.
Distribuția se bazează pe nume cunoscute: Kiernan Shipka („Chilling Adventures of Sabrina”) are un rol central, iar Milo Ventimiglia („This Is Us”) revine în rolul lui David Mason. Ambii spun că sunt conștienți de așteptările uriașe ale fanilor și că presiunea e reală, mai ales pentru cei care au crescut jucând Call of Duty.
Totuși, adevăratul examen al lui Black Ops 7 rămâne multiplayerul. Rivalul Battlefield 6 a intrat tare, cu recenzii bune și un debut comercial puternic, promițând un ton mai realist și mai puține „circării” vizuale. Echipa CoD evită comparațiile directe, dar insistă că Black Ops 7 oferă „varietate și volum” – campanie, co-op, moduri competitive clasice și experiențe mai arcade.
Peste toate plutește însă tema prețului: Microsoft a mărit tarifele Game Pass cu până la 20–50%, iar Black Ops 7 va fi lansat direct în abonament. Pentru unii, asta e un bonus major. Pentru alții, scumpirea șterge orice avantaj.
Black Ops 7 nu mai e doar „un nou CoD”, ci testul care va arăta dacă seria poate să se reinventeze fără să-și piardă sufletul, în timp ce se luptă cu Battlefield 6 și cu răbdarea – tot mai subțire – a propriilor fani.