Altă mașină chinezească pe piața din România – Cu ce se remarcă NIO, de când o vei putea cumpăra la noi
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/06/NIO-ET5-masina-in-romania.jpg)
NIO, producătorul auto chinez cunoscut pentru tehnologia de schimb rapid al bateriilor, va lansa oficial primele modele în România începând cu 2026.
Piața auto din România se pregătește, astfel, să primească un nou jucător important din Asia: NIO, un brand chinezesc de mașini electrice premium, va intra oficial pe piața locală în 2026.
NIO debutează în România prin parteneriat cu AutoWallis
Distribuitorul AutoWallis a obținut exclusivitatea pentru comercializarea mărcii NIO în România, dar și în alte patru țări europene: Ungaria, Austria, Cehia și Polonia, informează Gadget.ro.
Gama de debut a NIO în România va include modele electrice variate și inteligente, adaptate atât nevoilor de mobilitate urbană, cât și segmentului premium:
-
NIO ET5, un sedan electric de clasă medie și versiunea sa break, ET5 Touring;
-
NIO EL6, un SUV electric dotat cu cele mai noi tehnologii;
-
NIO EL8, un SUV de lux dedicat segmentului executive.
Schimbul automat de baterii: 3 minute pentru autonomie completă
Spre deosebire de majoritatea mașinilor electrice, modelele NIO sunt construite pentru a permite înlocuirea completă a pachetului de baterii în mai puțin de trei minute.
Acest serviciu este realizat în stații dedicate, denumite Power Swap Stations (PSS), în care mai multe baterii pot fi încărcate simultan, în timp ce mașinile sunt servite în regim automatizat.
Mașinile NIO se aliniază singure în interiorul acestor stații și gestionează procesul de schimb prin software avansat de conducere autonomă.
Această abordare unică vine în completarea metodei clasice de încărcare la priză sau stație, oferind o alternativă rapidă și eficientă pentru șoferii grăbiți sau pentru cei care parcurg distanțe lungi frecvent.
În plus, NIO propune un model inovator de proprietate denumit Battery-as-a-Service (BaaS), care decuplează posesia bateriei de cea a mașinii.
Practic, clienții pot cumpăra mașina fără baterie și pot închiria pachetul energetic, plătind lunar doar pentru utilizare.
Această soluție reduce semnificativ prețul de achiziție al mașinii și oferă flexibilitate, utilizatorul având posibilitatea de a schimba bateria cu una mai performantă sau cu autonomie mai mare, în funcție de nevoi.
În prezent, NIO deține deja 60 de stații PSS în Europa și intenționează să își extindă rețeaua în anii următori. Toate stațiile europene sunt fabricate în Ungaria, într-o unitate proprie, ceea ce ar putea facilita și extinderea rapidă a infrastructurii în România și țările vecine.
Un viitor electric mai flexibil și mai rapid
Intrarea NIO în România marchează o nouă etapă în transformarea mobilității electrice. Schimbul de baterii într-un timp comparabil cu alimentarea unei mașini termice poate fi cheia unei adopții mai rapide a EV-urilor în rândul publicului larg.
Prin combinația dintre tehnologii avansate, servicii inovatoare și o infrastructură în expansiune, NIO promite să devină un nume tot mai prezent pe șoselele din România.