Cum încearcă Google să „ucidă” jurnalismul. Inteligența artificială, pe cale să înlocuiască redactorii
Google a încheiat în mod cât se poate de discret acorduri cu unii editori pentru a utiliza instrumente AI generative pentru a publica articole, potrivit unui raport în Adweek.
Ce se întâmplă cu Google
Acordurile, evaluate la zeci de mii de dolari pe an, par să facă parte din Google News Initiative (GNI), un program în vigoare de vreo șase ani care finanțează proiecte de alfabetizare media, instrumente de verificare și alte resurse pentru redacții. Totuși, trecerea la instrumente de publicare AI generative ar fi un pas nou și probabil controversat pentru companie.
Potrivit Adweek, programul vizează în prezent un număr mic de editori. „Instrumentele beta le permit editorilor cu resurse limitate să creeze conținut agregat mai eficient, indexând rapoartele recent publicate generate de alte organizații, cum ar fi agențiile guvernamentale și alte redacții din această categorie, și apoi le rezumă și le publică ca fiind un nou articol”.
„Această speculație despre folosirea acestui instrument pentru republicarea lucrărilor altor publicații este inexactă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google, pentru Engadged.
„Instrumentul experimental este conceput în mod responsabil pentru a ajuta editorii mici și locali să producă jurnalism de înaltă calitate folosind conținut factual din surse de date publice, cum ar fi biroul de informații publice al unui guvern local sau autoritatea de sănătate. Editorii vor avea control editorial complet asupra ceea ce este în cele din urmă publicat pe site”, a mai declarat sursa menționată anterior.
Nu se știe exact ce vrea să obțină gigantul din această „afacere”
Nu este clar cât sunt plătiți exact editorii în cadrul aranjamentului, deși Adweek spune că este ovorba despre o sumă cu cinci cifre, pe an, în dolari.
În schimb, organizațiile media se angajează să publice cel puțin trei articole pe zi, un buletin săptămânal de știri și o campanie de marketing lunară folosind instrumentele.
De remarcat că editorii din program aparent nu sunt obligați să dezvăluie utilizarea AI, nici site-urile agregate nu sunt informate despre faptul că respectivul conținut este folosit pentru a crea articole scrise de AI de pe alte site-uri.
Copia generată de AI folosește un sistem codificat pe culori pentru a indica fiabilitatea fiecărei secțiuni de text pentru a ajuta editorii umani să revizuiască conținutul înainte de publicare.
Purtătorul de cuvânt al Google a adăugat că instrumentele AI „nu sunt destinate și nu pot înlocui rolul esențial pe care îl au jurnaliștii în raportarea, crearea și verificarea articolelor”.
Nu este clar ce obține Google din acest aranjament, deși nu ar fi prima companie tech care plătește redacțiile pentru a utiliza instrumente create.