19 iul. 2024 | 08:00

Ce este E-Comerț, cel mai nou proiect minune al Guvernului după eșecul răsunător al E-Factură, E-TVA și E-Transport

ACTUALITATE
Ce este E-Comerț, cel mai nou proiect minune al Guvernului după eșecul răsunător al E-Factură, E-TVA și E-Transport

Guvernul României a trecut la digitalizare în acest an, lansând diverse inițiative menite să modernizeze și să eficientizeze activitățile economice și comerciale.

După implementarea proiectelor E-Factură, E-TVA și E-Transport, care, deși prezentate ca succese de către autorități, s-au dovedit a fi problematice în practică, Guvernul lansează acum un nou proiect: E-Comerț.

Eșecurile E-Factură, E-TVA și E-Transport

Proiectele de digitalizare anterioare, E-Factură, E-TVA și E-Transport, au avut scopul de a simplifica și transparentiza procesele fiscale și logistice. În teorie, acestea ar fi trebuit să faciliteze raportările și să reducă birocrația pentru întreprinderi. Totuși, realitatea din teren a fost cu totul alta. Problemele tehnice frecvente, lipsa de suport adecvat și implementarea deficitară au transformat aceste inițiative în surse de frustrare pentru utilizatori.

E-Factură, de exemplu, trebuia să asigure un sistem digital de emitere și înregistrare a facturilor, însă întârzierile și erorile tehnice au afectat grav utilizatorii. E-TVA, destinat gestionării electronice a taxei pe valoare adăugată, a întâmpinat dificultăți similare, în timp ce E-Transport, menționat pentru monitorizarea electronică a transporturilor, s-a dovedit a fi la fel de problematic.

E-Comerț: O nouă speranță pentru IMM-uri

În acest context, Guvernul anunță lansarea unui nou proiect ambițios: E-Comerț. Ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea, a prezentat E-Comerț ca o soluție destinată IMM-urilor românești, oferindu-le o platformă digitală pentru promovarea și exportul produselor „Fabricate în România”. Scopul principal al acestui proiect este de a facilita accesul produselor românești pe piețele internaționale, încurajând exporturile și sprijinind micii antreprenori.

Ministrul Oprea a evidențiat importanța acestui proiect în cadrul unei postări pe Facebook, unde a subliniat că E-Comerțul poate fi o platformă ideală pentru IMM-uri. „Marţi voi avea o discuţie cu reprezentanţii marilor reţele de magazine pentru că ne dorim la nivelul Guvernului Marcel Ciolacu să încurajăm exportul de produse româneşti prin intermediul acestor reţele”, a declarat Oprea.

Ambițiile economice și strategia de export

Ținta ambițioasă de 100 de miliarde de euro pentru exporturile României din acest an reflectă angajamentul Guvernului de a sprijini industriile locale și de a deschide noi piețe internaționale. În 2023, România a atins valoarea de 93 de miliarde de euro în exporturi, industria auto fiind principalul contributor.

Ministrul Economiei a subliniat că dialogul constant cu reprezentanții industriei și deschiderea de noi piețe sunt esențiale pentru creșterea valorii exporturilor. „Am deschis anul acesta pieţe noi pentru carnea de pasăre sau cerealele din România, de la ţări din zona Golfului până în Vietnam”, a adăugat Ștefan Radu Oprea. Aceste eforturi sunt menite să diversifice piețele de desfacere și să sprijine producătorii români în accesarea unor noi oportunități de afaceri.

Promovarea produselor românești

Un exemplu concret al succesului potențial al proiectului E-Comerț este exportul de pepeni produși la Însurăţei – Brăila, care au ajuns pe piețele din Polonia. Acest caz demonstrează cum platformele digitale și eforturile concertate ale autorităților pot deschide noi orizonturi pentru produsele „Fabricate în România”.

Ministrul Oprea a subliniat că E-Comerțul este o soluție comodă și eficientă pentru IMM-uri, permițându-le să își extindă afacerile la nivel internațional. „Dacă avem un dialog bun cu mediul de afaceri, țintele propuse pot fi atinse pentru că sunt win-win-win. Câştigă toţi cei implicaţi în proces: producătorii, reţelele de magazine şi cetăţenii”, a afirmat ministrul.

E-Comerț reprezintă un nou pas în strategia de digitalizare a Guvernului, având potențialul de a revitaliza sectorul IMM-urilor din România și de a promova produsele românești pe piețele internaționale. Deși proiectele anterioare de digitalizare au întâmpinat dificultăți, E-Comerț se prezintă ca o soluție inovatoare care ar putea transforma modul în care întreprinderile mici și mijlocii accesează piețele globale.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele