03 aug. 2023 | 13:44

Twitter, dat în judecată de agenția de presă AFP. Reacția lui Elon Musk. ”Este ciudat”

ACTUALITATE
Twitter, dat în judecată de agenția de presă AFP. Reacția lui Elon Musk. ”Este ciudat”

Compania X, fostă Twitter, a fost dată în judecată de agenție de presă franceză AFP deoarece ar fi refuzat să plătească pentru prezentarea știrilor acesteia pe platforma socială. Elon Musk a reacționat la această decizie, numind-o ”ciudată”.

Twitter, acționat în judecată de AFP

Reprezentanții Agenției France Press (AFP) susțin, în procesul intentat miercuri la Paris, că X, noul nume al lui Elon Musk pentru Twitter, nu a negociat publicarea știrilor sale pe platforma socială, așa cum prevede legislația franceză.

Încă din anul 2019, Franța are un cod de negociere a știrilor care obligă marile companii de tehnologie să plătească pentru folosirea conținutului lor.

”Acest demers are ca scop să oblige Twitter, în conformitate cu legea, să furnizeze toate elementele necesare pentru a evalua remunerația datorată AFP în conformitate cu legea”, au precizat reprezentanții AFP.

Reacția lui Elon Musk

De cealaltă parte, Elon Musk, proprietarul platformei sociale, a scris un mesaj pe Twitter în care a numit demersul AFP ”ciudat”.

”Este ciudat. Vor să îi plătim noi pentru traficul făcut de site-ul lor, în contextul în care ei obțin venituri din publicitate și noi nu?!”, a fost mesajul lui Elon Musk, publicat joi dimineață.

Deși nu sunt disponibile cifre publice despre cât câștigă editorii în baza codului altor mari companii de tehnologie, datele din Australia, care a implementat o politică similară, sugerează că suma ar fi de ordinul sutelor de milioane.

Franța, amendă de 500.000.000 de euro pentru Google

Legea din Franța include platforme precum Google, Facebook părintele Meta. Legea a fost adoptată în 2019, în urma îngrijorărilor legate de faptul că marile companii de tehnologie profitau de pe urma conținutului știrilor fără a compensa în mod adecvat publicațiile online.

De altfel, în 2021, Franța a amendat Google cu 500 de milioane de euro pentru că ar fi omis să discute cu reprezentanții publicațiilor online din țară despre plata pentru conținut. Cazul a fost soluționat anul trecut după ce compania-mamă Alphabet a acceptat o propunere de remunerare.

Înainte de ascensiunea marilor tehnologii în anii 2000, publicațiile online dețineau o mare parte din piața mondială de publicitate. Aceste venituri finanțau ziarele, posturile de radio, revistele și multe altele.

Cu toate acestea, odată cu ascensiunea platformelor online finanțate prin publicitate, cum ar fi Google și Facebook, agenții de publicitate mari și mici s-au îndreptat către aceste companii, atrași de promisiunea unei direcționări și profilări hiperprecise a audiențelor.

Google a dezvăluit recent venituri din publicitate de 58 de miliarde de dolari numai pentru ultimele trei luni. În prezent, compania Meta plătește publicațiile online pentru utilizarea conținutului lor și face acest lucru și în Australia, deși anul trecut a blocat pentru scurt timp distribuirea știrilor în această țară, în semn de protest față de legi similare.

Codul de negociere a știrilor din Australia a dus la plata de către marile companii de tehnologie a unei sume estimate la 140 de milioane de dolari pe an către publicațiile online, potrivit Institutului Poynter.