Suma fabuloasă plătită de STB pentru ”rebranding”. Cât costă un logo și un nou slogan, la cine au mers banii de la stat

de: Alexandru Puiu
06 12. 2023

Societatea de Transport București, cunoscută publicului larg ca STB, va trece în perioada următoare printr-un proces de rebranding. Nu vorbim neapărat de o reinventare, ci doar de un logo și un slogan care au fost achiziționate prin încredințare directă, nu licitație.

Nu mai puțin de 26.000 de euro au costat noul logo și noul slogan ce urmează să fie asociate cu STB. Bani vor merge la o firmă deținută de analistul TV Bogdan Chirieac. Ca o notă interesantă de subsol, în timp ce cheltuie atâția bani pe câteva cuvinte, Societatea de Transport București are datorii eșalonate la Agenția Națională de Administrare Fiscală de aproximativ 230 de milioane de euro.

Citește și: Nicușor Dan, hulit de bucureșteni după haosul provocat în traficul din Capitală: ”Pleacă și lasă orașul ăsta în pace, praf ne faci!”

Pe ce a plătit STB 26.000 de euro

În toamna acestui an, Societatea de Transport București SA a investit o sumă foarte generoasă în contractarea prin cumpărare directă a unor servicii pentru realizare manual de identitate vizuală. Punctual, achiziția a presupus „logo, slogan, aplicații practice și realizare concept campanie de conștientizare a publicului și de reafirmare a imaginii”, iar prestarea serviciului se va efectua în 90 de zile, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023, se arată în descrierea contractului.

În contextul în care STB activează în subordinea Primăriei București, aceștia sunt bani din bugetul public, din buzunarul contribuabilului, aproximativ 130.000 de lei sau 26.158 de euro. După cum se poate vedea pe SEAM, anunțul a fost publicat la 8:21 în dimineața zilei de 14 septembrie 2023, iar două ore mai târziu, la 10:25, s-a și adjudecat.

Citește și: Cât câștigă un șofer STB în septembrie 2023. Cât de mult au crescut salariile față de anul 2022

130.000 de lei cheltuiți în două ore și patru minute

Contractul detaliat mai sus semnat de fosta conducere a STB, pe vremea când la șefia companiei din subordinea primăriei se afla Adrian Criț. Câștigătoare a fost desemnată firma DCNews Research & Development SRL. Potrivit termene.ro, societatea este deținută în proporție de 99% de Bogdan Chirieac și este administrată de Crișan Rudolf Andreescu. 

Ca o notă importantă de subsol, este important de reținut că buna funcționare a STB și, implicit, monitorizarea activității au căzut în sarcina viceprimarului Capitalei, liberalul Stelian Bujduveanu. De asemenea, în cazul Societății de Transport București, vorbim de un gigant care are două decizii de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale emise de ANAF pentru debite fiscale totale în sumă de 1.294.840.341 de lei, echivalent a 231.318.608 de euro. 

În ceea ce privește compania lui Chirieac, societatea a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,8 milioane de lei, un profit de 668.000 de lei și, surpriză, doar doi angajați, atât. Două persoane au generat banii menționați.