Sony, sub lupa Consiliului Concurenței: ce a făcut gigantul cu consolele Playstation
Autoritatea antitrust din România a declarat că a lansat o investigație cu privire la o potențială încălcare a regulilor de concurență de către subsidiarele europene ale conglomeratului japonez Sony, în ceea ce privește piața de distribuție a consolelor de jocuri video.
Autoritatea are indicii că Sony ar fi putut abuza de poziția sa dominantă pe piață, vânzând console de jocuri video compatibile cu consola PlayStation exclusiv prin propriul magazin online și interzicând altor distribuitori să vândă jocuri video compatibile PlayStation, a declarat Consiliul Concurenței într-un comunicat de presă.
Sony trebuie să dea explicații
Acest lucru a dus la creșterea prețurilor pentru jocurile video pentru aceste console. Investigația vizează o serie de filiale europene ale Sony – Sony Interactive Entertainment Europe Limited, Sony Interactive Entertainment Network Europe Limited și Sony Interactive Entertainment Direct Europe Limited.
Prin aceste practici, s-ar fi redus opțiunile de achiziție a jocurilor video compatibile PlayStation, ceea ce ar fi dus la creșterea prețurilor pentru jocurile video pentru acest tip de console. Un alt afect al acestor practici îl reprezintă și descurajarea studiourilor din România de a dezvolta jocuri video compatibile cu PlayStation și 127 de studiouri de dezvoltare de jocuri video care ar fi afectate de această posibilă practică anticoncurențială a Sony, afirmă Consiliul Concurenței.
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții la sediile Sony din întreaga Europă, pentru a aduna dovezi pentru investigație. Ca referință, în România există aproximativ 1,3 milioane de utilizatori ai consolelor PlayStation Sony, potrivit Consiliului Concurenței.
Inspecțiile sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării eventualelor practici anticoncurențiale analizate.
Anul trecut, sectorul jocurilor nu a ținut pasul cu performanța sa excepțională din 2020 – 2021. Industria s-a confruntat cu diverse probleme, de la înrăutățirea condițiilor macroeconomice, o diminuare a cererii post-pandemie, probleme de aprovizionare în curs, modificări ale cadrului de confidențialitate al dispozitivelor mobile și o concentrare semnificativă sporită legală și de reglementare.