Soluția Google de urmărire a reclamelor axată pe confidențialitate ajunge pe Android
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/02/google.jpg)
Privacy Sandbox este încercarea companiei Google de a îmbunătăți confidențialitatea utilizatorilor fără a dăuna agenților de publicitate.
Astfel, Google lansează o versiune beta a Privacy Sandbox pentru Android. Programul este încercarea companiei de a îmbina confidențialitatea utilizatorilor cu publicitatea direcționată, lucru la care gigantul căutărilor a lucrat de ani de zile, în trecerea sa planificată de la urmărirea web bazată pe cookie-uri.
Google și securitatea
Unul dintre pilonii lui Privacy Sandbox este API-ul Topics, care are o listă cu principalele interese pe baza utilizării. Apoi, le compară cu o bază de date de la Interactive Advertising Bureau și cu datele Google. Editorii parteneri pot trimite un program la API, care răspunde cu o listă de interese, pentru a ajuta la difuzarea anunțurilor relevante, fără a partaja informații prea intruzive. Google spune că interesele stocate sunt „păstrate doar trei săptămâni, iar subiectele vechi sunt șterse”. În plus, datele și prelucrarea se fac pe dispozitiv „fără a implica niciun server extern, inclusiv serverele Google”.
Versiunea beta este prima dată când Privacy Sandbox este disponibilă public pe Android. Google încă lucrează la Privacy Sandbox pentru Chrome pe care l-a lăsat dezvoltatorilor să-l testeze de aproximativ un an. Acesta spune că a primit feedback de la sute de companii, ceea ce a contribuit la modelarea abordării sale.
Privacy Sandbox este răspunsul Google la Apple App Tracking Transparency (ATT), pe care producătorul iPhone a introdus-o în iOS 14.5. Funcția necesită consimțământul utilizatorului pentru a le urmări pe alte aplicații și site-uri web. Google respinge ATT ca fiind o „abordare directă”, deoarece nu oferă o modalitate alternativă pentru dezvoltatorii de aplicații și agențiile de publicitate de a înlocui veniturile pierdute din direcționarea bazată pe cookie-uri.
Confidențialitate vs. publicitate este o cursă lungă. Atunci când platforme precum iOS blochează vechile modalități de a profita de pe urma reclamelor, agenții de publicitate pot să recurgă la amprentare: colectând informații despre dispozitive aparent nevinovate care, atunci când sunt reunite, vă pot identifica aproape la fel de bine ca cookie-uri. Din păcate, este dificil de detectat și prevenit. Google speră că Privacy Sandbox va atinge echilibrul potrivit între confidențialitate și veniturile advertiserului/dezvoltatorului.
Google spune că versiunea beta a Privacy Sandbox va fi lansată treptat, începând cu „un mic procent de dispozitive Android 13” și extinzându-se de acolo. Veți vedea o notificare pe dispozitiv care vă invită să vă alăturați la versiunea beta, dacă este selectat. După ce ați acceptat, puteți vizita noua secțiune Privacy Sandbox din meniul Setări al dispozitivului, pentru a vedea subiectele urmărite.