Se scumpește sau nu Coca-Cola în România? Răspunsul oficial din partea companiei
Coca-Cola anunța la începutul anului că are de gând să majoreze prețurile băuturilor sale din cauză că preconizează o scădere a profiturilor, pe fondul inflației. Într-un răspuns pentru Playtech, filiala din România a companiei a confirmat că majorarea prețurilor este o opțiune.
„Dat fiind întregul context socio-economic, creșterea prețurilor este unul dintre scenariile pe care le luăm în considerare. Sunt numeroși factori contextuali care au o influență în acest sens, așa cum vedem peste tot în lume. Modificările de costuri pentru utilități sau materii prime, precum și presiuni asupra lanțului de aprovizionare sunt factori resimțiți de mai multe industrii pe plan local. Ținem cont de impactul asupra consumatorului și alocăm sume mai mari investițiilor în promoții pentru consumator, cu rolul de a asigura o bună accesibilitate a produselor noastre pentru toate categoriile de consumatori”, se arată în răspunsul oferit de Coca-Cola pentru Playtech.
Inclusiv cererea consumatorilor europeni „se înmoaie”, declara, în februarie, James Quincey, directorul executiv al companiei, considerând că este un trend care va continua pe tot parcursul anului 2023.
Prezent în România de peste 31 de ani, Sistemul Coca-Cola funcționează prin două companii partenere, cu activități complementare, care asigură prezența pe piața locală a unui portofoliu divers de băuturi. Compania Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață. Coca-Cola HBC România, parte din Grupul Coca-Cola HBC și liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele 3 fabrici, din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, asigură distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele din portofoliu