Se întețește lupta pentru industria mașinilor electrice: principalul producător este detronat
De când Biden a preluat mandatul, producătorii și-au dublat de patru ori investițiile anunțate în producția de vehicule electrice și în baterii în SUA la 210 miliarde de dolari, mai mult decât orice altă țară din lume.
Statele Unite sunt acum pregătite să atragă cele mai multe investiții la nivel global în producția de vehicule electrice și baterii, depășind pentru prima dată investițiile anunțate în China și apropiindu-se de Europa. Companiile au anunțat investiții de 210 de miliarde de dolari în industria vehiculelor electrice (EV), în creștere cu puțin peste 50 de miliarde de dolari de când președintele Biden a preluat mandatul în 2021, potrivit unui raport comandat de NRDC, realizat de cercetătorii de la Atlas Public Policy.
După ani în care China a dominat producția de vehicule electrice, aceste date noi arată o schimbare dramatică: SUA este acum pe cale să atragă aproape un sfert din toate investițiile globale anunțate în EV, pe locul doi după Europa.
Creșterea acestor investiții imediat după ce președintele Biden a preluat mandatul și a făcut din tranziția la vehiculele electrice o piesă centrală a administrației sale demonstrează beneficiile standardelor stricte ale mașinilor curate și sprijinul federal pentru vehiculele cu emisii zero.
Probleme pentru China și Europa
Producătorii răspund, de asemenea, angajamentului administrației față de standarde puternice pentru mașini curate și camioane curate, care se vor axa pe vehicule curate, în conformitate cu ceea ce văd deja producătorii în Europa și China.
Cercetătorii de la Atlas au descoperit, de asemenea, că producătorii de automobile și producătorii de baterii intenționează să cheltuiască 54 de miliarde de dolari pentru a construi sau extinde 37 de fabrici de baterii EV. Dacă sunt construite și operaționale până în 2030, aceste facilități ar avea capacitatea de a susține aproximativ două treimi din piața vehiculelor de pasageri electrificate.
Aceste anunțuri marchează o schimbare globală semnificativă, deoarece comercializarea și producția de baterii litiu-ion în ultimele trei decenii a fost dominată mai întâi de Japonia și apoi de China. Este un fel de revenire a tehnologiei, deoarece cercetătorii din SUA din anii 1970 și 80 au ajutat la inventarea și dezvoltarea tehnologiei bateriilor cu ioni de litiu, dintre care unul a primit Premiul Nobel pentru Chimie în 2019 pentru contribuțiile sale alături de alții.
Cercetătorii de la Atlas notează, de asemenea, că „sprijinul suplimentar de politică la nivel de stat ar putea oferi și mai multă încredere sectorului privat și ar putea bloca investiții suplimentare în producția de vehicule electrice și de baterii”.