Reguli „de bună purtare” pentru atunci când trimiți un e-mail important: ce trebuie să faci sau să nu faci
Nu trebuie să fii Mircea Cărtărescu ca să scrii un e-mail. Cu toate acestea, există multe lucruri de luat în considerare atunci când redactezi unul, în special dacă vorbim despre un mesaj important.
Iată câteva reguli de bun simț pe care să le folosești atunci când trimiți un e-mail către un colaborator, un angajat, un angajator, etc.
Ce trebuie să știi înainte să trimiți un e-mail important
Dacă ai trimis vreodată un e-mail persoanei greșite pentru că te-ai bazat pe sugestiile „inteligente” din aplicația ta de e-mail, atunci știi cam cât de jenantă poate fi această situație. Este nevoie de câteva secunde pentru a verifica din nou numele și adresa de e-mail a destinatarului, înainte de apăsa pe „trimite”. Nu ezita să o faci!
Subiectul pe care îl incluzi în e-mailul ar trebui să fie succint și semnificativ. Acest lucru permite destinatarului să vadă exact despre ce este vorba în e-mail, pe scurt.
În corpul mesajului poți începe cu o formulă de salut pe care o poți adapta în funcție de persoana căreia i te adresezi. În cele ce urmează, poți relata motivul pentru care acel e-mail există. Încheie mereu cu o formulă de la revedere și nu uita să te semnezi.
Utilizează mereu un font ușor de citit cum ar fi Arial sau Times New Roman.
Similar evitării unei formule de salut, nesemnarea e-mailului poate părea neprofesională. Așadar, configurează-ți o semnătură în care să-ți apară numele, însă și eventualele date de contact..
Un ultim sfat legat de politețea raportată în acest caz este legat de linkurile pe care vrei să le incluzi.
Evită să trimiți link-uri lungi. Eventual, poți folosi un serviciu de scurtare al link-urilor pentru nu obosi ochii interlocutorului tău peste măsură.
Desigur, pentru ca link-ul acela care, de regulă, este mascat, ar putea să pară un virus sau un site înșelător, n-ar fi rău ca adresa ta de-mail să fie pe domeniu, pentru un plus de credibilitate.