Postări pe Facebook, YouTube și Instagram de milioane de lei, pe banii statului român: probabil cea mai ciudată licitație
În cazul în care petreci foarte mult timp pe Facebook, YouTube, Instagram sau Twitter, poate ai observat că Ministerul Finanțelor nu are cea mai prolifică activitate de publicitate online, nu vezi reclame la activitatea instituției la fiecare pas. Dacă te gândeai că nu ai avea de ce să vezi reclame la un minister lângă cele la lenjerie intimă sau mașini de spălat, te înșeli amarnic. Banii trebuie cheltuiți, iar bugetele de marketing sunt șocante.
În SICAP, platforma online de licitații pe care o folosesc toate autoritățile române și companiile de stat, Ministerul Finanțelor a introdus un contract cu o valoare netă de 1,9 milioane de dolari pentru o perioadă de doi ani. Fac subiectul contractului prestarea serviciilor de creație grafică, materiale de promovare a activității instituției și servicii de promovare pe conturile de social media administrate de minister. De această dată, accentul se pune pe programele de cumpărare a titlurilor de stat destinate populației, Tezaur și Fidelis.
Ce are nevoie Ministerul Finanțelor de toți banii
Conform datelor obținute de Economedia, în caietul de sarcini sunt incluse trei loturi, după cum urmează:
LOTUL I: Lotul I – Servicii de creație și execuție grafică
- Creare manual de identitate vizuală pentru programul Tezaur
- Creare manual de identitate vizuală pentru programul Fidelis
- Creație și execuție grafică materiale de promovare
- Clip video cu voice over cu durata de 30 secunde
- Clip video cu voice over cu durata de 2 minute
- Animații video
LOTUL II: Materiale de promovare
- Spider
- Roll-up
- Broșură
- Pliante
- Afișe
- Revistă\Catalog
- Agendă
- Set pix și stilou
- Mapă pentru documente
- Blocnotes
- Suport pahare
- Calendar
LOTUL III: Servicii de promovare pe platformele de social media
- Servicii de promovare pe platformele Facebook și Instagram
- Servicii de promovare pe platforma Twitter
- Servicii de promovare pe platforma Youtube.
Aparent, pentru cele aproape două milioane de lei, Ministerul Finanțelor s-a aruncat și la niște estimări legate de timpul efectiv de muncă: „Creare manual de identitate vizuală program Tezaur – 1 activitate, Creare manual de identitate vizuală program Fidelis – 1 activitate, Creație și execuție grafică materiale de promovare – 2300 ore, Clip video cu voice over cu durata de 30 secunde – 60 buc., Clip video cu voice over cu durata de 2 minute – 20 buc., Animații video – 20 buc.”.
Licitația pentru selectarea agenției/agențiilor de publicitate se va ține pe 24 martie, cu mențiunea de departajarea se va face pe preț și în funcție de experiența echipei de proiect și de impactul asumat al postărilor din social media. Câștigătoarea se va prezenta la minister cu trei propuneri de concept creativ și de concept grafic pentru fiecare din programele Fidelis și Tezaur, precum și cu trei propuneri de slogan. Dintre toate, Finanțele vor alege varianta dorită.