21 sept. 2023 | 17:25

Noul rival Tesla vine direct din România: Mașina electrică ”Made in Cluj” arată ca în filmele SF

ACTUALITATE
Noul rival Tesla vine direct din România: Mașina electrică ”Made in Cluj” arată ca în filmele SF

Mașina electrică ”Made in Cluj”, un proiect inițiat și lansat în urmă cu patru ani de startup-ul NewCar4Future a primit numere de înmatriculare de teste, fiind omologat de RAR.

Cu alte cuvinte, acum poți vedea vehiculul circulând pe străzile orașului Cluj-Napoca relatează Cluj24.

„Este o mașină electrică gândită, concepută și dezvoltată la Cluj-Napoca. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), cu firme și persoane fizice  pasionate de construirea și testarea limitelor tehnologice într-un domeniu atât de frumos, dar și foarte concurențial. În acest proiect am reușit să îmbinăm talente și resurse de design, inginerie mecanică, electrică și electronică, dar și hardware și software”, a declarat pentru Cluj24 Voicu Oprean, investitor principal NewCar4Future, fondator și CEO al AROBS.

Investiția de până acum în dezvoltarea prototipului a fost de aproximativ 500.000 de euro.

”Din momentul acordării finanțării, în doi ani ne propunem să producem o serie limitată de aproximativ 5 bucăți. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar fi necesară o sumă de aproximativ 20 de milioane de euro”, a precizat Adrian Donca, Business Development Manager al proiectului.

masina electrica romania interior

Sursa foto: Cluj24

Un proiect interesant

Acesta a dat exemplul proiectului unui producător de autovehicule electrice din Croația, Rimac, care a realizat 17 prototipuri de mașini, beneficiind de un sprijin guvernamental masiv, de 400 de milioane de euro, arată sursa citată.

”În ultimul an s-au investit în Rimac cam un miliard de euro. Au început procesul de prototipare, respectiv producție de 10 ani”, a arătat Adrian Donca.

Mașina electrică ”Made in Cluj” este realizată din fibră de carbon, cântărește 2 tone și poate prinde o viteză maximă testată de 120 de km pe oră. Interiorul cu patru locuri este din piele ecologică, iar din punct de vedere al siguranței, mașina este ranforsată exact ca una de la cursele de raliuri.

Bateriile sunt românești și alimentează 2 motoare electrice amplasate în roțile din spate, autonomia asigurată fiind de 300 de km. Prototipul dispune de frână regenerativă și nu are oglinzi laterale, ci un sistem de camere video cu 2 ecrane amplasate în bord, unde șoferul vede tot ce se întâmplă în cele două părți.