Netflix, pretext de fraudă pe internet, prin email-uri și SMS-uri: ce trebuie să faci, ca să nu ajungi la mâna hackerilor
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) ne avertizează să avem grijă la ce email-uri și SMS-uri primim în numele Netflix.
Dacă ai primit un e-mail, sau poate chiar un SMS de la Netflix, prin care ești notificat că trebuie să-ți „actualizezi informațiile de client”, trebuie să ai grijă, spune DNSC. În spatele inițiativei, sunt infractori cibernetici care vor să-ți fure datele de autentificare.
„Textul în limba română este unul corect din punct de vedere gramatical, ceea ce, în lipsa unor verificări elementare, ar face ca un astfel de atac să aibă o rată de succes crescută”, scrie DNSC, pe pagina oficială de Facebook.
Fraudă pe internet, în numele Netflix
Specialiștii ne sfătuiesc cu privire la ce să facem în astfel de situații. Așadar, în primul rând, trebuie să verifici mereu sursa mesajului primit, înainte de a efectua o acțiune potențial dăunătoare pentru dispozitivele sau datele tale. De asemenea, trebuie să eviți accesarea de link-uri provenite din surse necunoscute și trebuie să le scanezi cu o soluție de securitate.
În plus, atunci când activezi online, asigură-te că ești pe site-ul dorit, prin verificarea atentă a numelui de domeniu oficial utilizat de compania vizată. Evită redirecționarea către pagini de autentificare din link-uri primite online.
„Nu uita că te poți antrena să identifici la timp identifica tenativele de fraudă de pe internet pe site-ul https://sigurantaonline.ro. Siguranta Online este o campanie de conștientizare la nivel național, derulată de DNSC, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor, alături de parteneri din zona privată”, conform DNSC.
Amintim că și ANAF avertizează să fim atenți la e-mail-urile sau SMS-urile primite în perioada următoare, care pretind a fi transmise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
“Atacatorii încearcă mereu să se folosească de context pentru a-și construi scenariile de atac, astfel încât să obțină o rată de succes mai mare. De multe ori exploatează perioade-cheie în care suntem susceptibili sa fim mai putin vigilenti online, pentru că acționăm în grabă. La acest capitol putem plasa și datele-limită pentru plata taxelor sau depunerea unor declarații fiscal”, a scris ANAF pe pagina sa oficială de Facebook.