18 aug. 2023 | 15:07

Modul incredibil în care folosesc românii tehnologia. Ce facem cu telefoanele noastre în casă, de fapt

ACTUALITATE
Modul incredibil în care folosesc românii tehnologia. Ce facem cu telefoanele noastre în casă, de fapt

Tehnologia a avansat într-o manieră fulgerătoare în ultimii ani, aproape fiecare roman având astăzi acces la un telefon mobil inteligent, aplicații și site-uri web ce au devenit o adevărată rutină pentru ei, de mare folos în numeroase procese de zi cu zi, fie de natură profesională, fie de ordin personal.

Românii s-au adaptat rapid și din mers evoluției tech globale și astăzi vedem cum gradul de alfabetizare în utilizarea platformelor și a mijloacelor tehnologice moderne crește și devine o deprindere de la vârste tot mai fragede.

Te-ai întrebat vreodată la ce folosesc românii de rând tehnologia de ultimă oră? Avem răspunsul

Dar ce facem cu această tehnologie? Ei bine, ai fi surprins să afli că românii nu doar se relaxează folosindu-se de ea, deși e știut faptul că suntem mari amatori de rețele sociale sau de filme online, de exemplu, însă dăm tehnologiei un sens, fiindcă o integrăm în viața noastră și ajungem să ne folosim de ea într-un mod cu adevărat constructiv.

Concret, tehnologia ne este de folos de exemplu pentru cumpărături. Avem acces online la o gamă diversificată de magazine, putem compara prețurile, putem economisi timp prețios pe care să-l folosim în alte scopuri, mai creative.

„Odată cu avansul tehnologic, consumatorii au devenit tot mai conectați și informați, iar această schimbare a adus provocări și oportunități pentru industria de retail şi bunuri de consum. Tehnologiile digitale și mobile au transformat experiența de cumpărare, permițând consumatorilor să acceseze produsele și serviciile dorite într-un mod mai comod și rapid. De la achiziționarea online, până la utilizarea aplicațiilor mobile pentru compararea prețurilor și obținerea de recomandări personalizate, tehnologia a înlesnit procesul de luare a deciziilor și a sporit eficiența consumatorilor.

De asemenea, tehnologiile emergente, precum inteligența artificială și analiza datelor au furnizat o mai bună înțelegere a preferințelor și comportamentului consumatorilor. Retailerii pot colecta și analiza datele pentru a oferi oferte personalizate, recomandări relevante și servicii adaptate, ceea ce conduce la o experiență mai satisfăcătoare pentru consumatori. Cu toate acestea, este important să recunoaștem că impactul tehnologiei în comportamentul consumatorilor este în continuă evoluție.

Consumatorii devin din ce în ce mai exigenți și așteaptă inovație constantă și experiențe personalizate. Retailerii, dar și furnizorii de bunuri de consum trebuie să fie la curent cu noile tehnologii și să se adapteze rapid, pentru a rămâne relevanți și pentru a satisface nevoile în continuă schimbare ale consumatorilor.

Dacă ne îndreptăm atenția către ce ar putea să ia amploare în mediu digital, conform celui mai recent studiu EY, am extras din răspunsurile consumatorilor români câteva zone de interes printre care interacțiunea cu serviciile guvernamentale, servicii financiare de tipul „cumpără acum, plătește mai târziu”, dar și alternative la plățile online prin instituții non-bancare”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele