Metroid Prime nu duce lipsă de controverse: unde a greșit Nintendo
Prime este al doilea joc Metroid de pe Nintendo Switch care suferă de probleme de creditare.
Metroid Prime Remastered a fost lansat de mai puțin de o săptămână, iar jucătorii laudă cât de bine ține versiunea Nintendo Switch față de original. Există totuși o diferență majoră: dezvoltatorii care au lucrat la Metroid Prime pentru GameCube nu sunt creditați pe imaginea pe „credit screen”. Și nu sunt încântați de asta.
Zoid Kirsch a fost inginer senior pe Metroid Prime original. Deși credea că remaster-ul a fost „minunat” și „ar trebui să fie jucat și savurat”, a fost dezamăgit că el și foștii săi colegi au fost reduși la „personalul de dezvoltare a versiunilor originale GameCube și Wii”.
Fostul inginer principal Jack Mathews a considerat că excluderea echipei a fost „rușinoasă”. El a recunoscut că propriul său cod „probabil a fost înlocuit”, dar mulți dintre membrii echipei inițiale păreau să fie în mare parte neschimbate. El credea că remasterizarea include artă „uprezzed” și că designul original al jocului ar trebui să fie creditat.
Nintendo nu e corectă
Nu doar dezvoltatorii originali GameCube s-au simțit încordați. Angajații care au lucrat la remaster au avut și probleme cu modul în care au fost gestionate creditele. Un fost artist senior a subliniat că ea și alți dezvoltatori care au părăsit proiectul devreme au fost plasați în secțiunea „Mulțumiri speciale” a remasterului. Cei care au fost eliberați au fost lăsați complet.
Nu este prima dată când un joc Metroid recent are probleme cu creditarea dezvoltatorilor pentru munca lor. Metroid Dread a fost dezvoltat în colaborare între Nintendo și MercurySteam. Din păcate, mai mulți angajați au raportat că au fost lăsați în afara creditelor Dread, în ciuda faptului că au petrecut luni de zile cu producerea jocului.
Creditele pentru jocuri video sunt adesea folosite pentru a impune loialitatea angajaților. Amenințarea de a fi lăsat în afara listei (ceea ce poate afecta perspectivele viitoare de carieră ale unui angajat) îi împiedică adesea pe dezvoltatori să părăsească studioul în cele mai dificile luni care au precedat data lansării. În cazul dezvoltatorilor originali Retro Studio, aceștia au trecut deja mai departe. Dar munca lor legendară încă merită să fie recunoscută, alături de cei care au recreat lumea lui Samus Aran pe hardware modern.