Lynk are planuri mari pentru Europa: când lansează primul SUV electric
Înlocuitorul hibridului plug-in 01 își va împărtăși platforma cu Volvo EX20 și Smart #1.
Lynk & CO va înlocui hibridul său plug-in 01 în Europa cu un SUV complet nou, complet electric, bazat pe platforma SEA a Geely, începând cu 2024, a declarat șeful global al mărcii.
Brandul, care oferă un singur model în Europa, a înregistrat aproximativ 28.000 de unități din modelul 01 pe șapte piețe din regiune în 2022, ceea ce a fost un record pentru companie, a declarat CEO-ul Lynk & CO Alain Visser pentru Automotive News Europe.
Cea mai mare parte a acestor înregistrări au venit prin schema de abonamente de 550 de euro pe lună a mărcii.
Înlocuirea complet electrică a lui 01 va fi singurul model oferit de Lynk & CO în Europa, a declarat Visser în marginea expoziției tehnologice CES din Las Vegas în această lună.
„Ne place – și vedem că și clienților noștri le place – faptul că este un singur model, 550 de euro pe lună, negru sau albastru și atât”, a spus Visser.
Noul model electric va împărtăși Sustainable Experience Architecture (SEA) cu o gamă largă de mărci deținute sau afiliate de Geely.
Primul model bazat pe SEA oferit în Europa este Smart #1. De asemenea, Volvo s-a angajat să folosească SEA pentru a susține viitorul său SUV mic EX20, care urmează să debuteze înainte de sfârșitul anului.
În plus, SEA va fi folosit de mașinile electrice 001 și 009 de la noua marcă Zeekr a Geely, care intenționează să înceapă vânzările în Europa în acest an.
Lynk & CO dezbate dacă să utilizeze capacitatea platformei de a permite utilizatorilor să se aboneze la funcții furnizate prin actualizări prin aer, așa cum a promis Smart cu numărul 1.
„Nu sa decis încă”, a spus Visser. „Ne place să păstrăm totul foarte simplu. Există un singur preț și asta plătesc întotdeauna.”
2023, plin de speranțe
Visser a promis că marca, care a debutat în Europa în 2020, va atinge pragul de rentabilitate în regiune în acest an, în ciuda costului în creștere al mașinilor.
„Având în vedere creșterea rapidă a volumului actual, credem că putem ajunge la pragul de rentabilitate în acest an și să fim profitați în 2024”, a spus el. „Este mult mai devreme decât era planificat inițial”.
Lynk & CO și-a crescut anul trecut rata de abonament la 550 de euro de la 500 de euro și este sub presiune să crească din nou prețul.
„Costurile noastre au crescut cu mult mai mult decât prețul”, a spus Visser.
Ajutor brand-ul este faptul că prețurile variabile în afara mașinii sunt limitate la salariile a 900 de angajați din Europa, precum și costul de conducere a celor 10 „cluburi” care acționează ca showroom-uri de construire a mărcii în marile orașe. De asemenea, compania va vinde aproximativ 10.000 de mașini second hand în acest an, aducând venituri suplimentare.
Visser a spus că Lynk & CO va întrerupe și planurile de extindere în Europa dincolo de piața actuală până în 2024, când va sosi mașina electrică. Acest model este cheia planului Lynk & CO de a intra în Marea Britanie, despre care compania prezice că va deveni rapid piața sa numărul 1 sau numărul 2 în Europa.
În prezent, Olanda este cea mai mare piață a mărcii din Europa, Italia fiind pe locul 2.
Lynk & CO și-a redus stocul de comenzi la șase săptămâni față de șase luni mai devreme, în principal din cauza cererii reduse din China, unde pandemia COVID-19 continuă să aibă un impact negativ asupra vânzărilor de mașini.
„Ne ajută acum în ceea ce privește aprovizionarea, deoarece, pe măsură ce cererea din China scade, avem mai multă disponibilitate pentru Europa”, a spus Visser. „În ultimele două luni, asta s-a îmbunătățit destul de radical”.