Mărcile premium trec prin momente bune: cum arată piața auto europeană

Mărcile premium trec prin momente bune: cum arată piața auto europeană

Genesis, MG, Cupra, Alfa Romeo și Audi au avut și ele salturi mari, în timp ce nouă mărci au fost sub piață, dar au înregistrat totuși creșteri de volum.

Genesis, MG, Cupra, Rolls-Royce și Lynk & CO au înregistrat câștiguri de vânzări de trei cifre în octombrie. Între timp, Tesla, Maserati, Alfa Romeo, Audi, Polestar, Skoda și Toyota au fost printre cele 18 mărci care au înregistrat creșteri procentuale de două cifre pe o piață europeană generală care a crescut cu 14%.

Marca de lux Genesis a Hyundai Group a crescut cu peste 300 la sută, la 196 de înmatriculări, comparativ cu 48 în octombrie 2021, când tocmai intra pe piață.

Este de remarcat faptul că nou-venitul chinez Nio aproape că a egalat Genesis în octombrie cu 180 de înmatriculări, conduse de SUV-ul său electric premium ES8.

Un alt brand chinezesc, MG, a crescut vânzările cu 154%, până la 12.227. Acest lucru a fost determinat de cererea puternică pentru crossover-ul mic MG ZS.

Sucursala Cupra a Grupului Volkswagen a crescut cu 141%, ajutată de cererea pentru compactul electric Born, care a reprezentat 2.964 de vânzări, ceea ce a reprezentat o scădere față de vânzările de 3.520 de vehicule electrice din septembrie. De asemenea, vânzările Cupra Formentor aproape s-au dublat la 7.538 în octombrie, potrivit cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.

Rolls-Royce a crescut vânzările cu 134%, până la 103 unități, dintre care SUV-ul ultralux Cullinan a reprezentat 69% din volumul subsidiarei BMW Group, conform cifrelor Dataforce.

Tesla crește

Volumul Tesla a crescut cu 91 la sută, în ciuda vânzărilor limitate ale modelului Y, care a trecut de la a fi vânzătorul nr. 1 în Europa în septembrie la a căzut din primele 50 în octombrie. Marile schimbări nu sunt neobișnuite pentru Tesla, care își concentrează eforturile de vânzări pe ultima lună a fiecărui trimestru din Europa.

Maserati a crescut vânzările cu 84%, până la 699, dintre care noul SUV premium de dimensiuni medii Grecale a reprezentat 76% din volumul mărcii de lux Stellantis, în creștere de la 63% în septembrie.

Polestar a crescut vânzările cu 58% la cerere pentru Polestar 2, care a fost cel de-al patrulea vehicul electric premium vândut în Europa după 10 luni.

Vânzările Audi au crescut cu 59% din cauza cererii puternice pentru A3, care a înregistrat un câștig de 106%, la 9.207 unități.

Toyota a crescut cu 45% din cauza cererii puternice pentru Aygo X, care a reprezentat 9.411 vânzări în octombrie, în creștere de la zero, deoarece este nou pe piață.

De asemenea, printre mărcile care au înregistrat câștiguri în cursul lunii s-au numărat Alfa Romeo (+73 la sută), Skoda (+48 la sută), Volkswagen (+38 la sută), Ford (+33 la sută), McLaren (+28 la sută) și Dacia (+ 14 la sută), conform Dataforce.

Mărcile care au înregistrat câștiguri, dar au fost sub media pieței au inclus Mercedes (+12 la sută), Nissan (+11 la sută) și BMW (+7,1 la sută).

Etichete: