Lamborghini, un brand de lux: care sunt cele mai rapide mașini produse de italieni
Lamborghini-urile nu sunt în niciun caz cele mai rapide mașini de producție disponibile (acesta ar fi orice pregătește Bugatti sau Koenigsegg în prezent), dar aproape fiecare Lambo arată cel puțin rolul – și este încă nebun de rapid.
Datând de la Lamborghini Countach, majoritatea mașinilor mărcii îmbracă chipul unei pane motorizate V12 urlatoare care pare că ar sparge bariera sunetului în timp ce stau nemișcat.
Deși există o mulțime de mașini care sunt mai rapide chiar și decât cel mai puternic Lamborghini, aproape că nu există învingători împotriva mărcii când vine vorba de ostentație unghiulară pură. Acestea fiind spuse, cum se ridică Lamborghini în departamentul de viteză? La urma urmei, din 1964, marca nu a făcut tocmai mașini lente, potrivite pentru o croazieră de duminică după-amiază.
Dintre toate monstruozitățile cu 12 cilindri pe care le-a evocat Automobili Lamborghini, care dintre mulți tauri deține coroana cel mai rapid?
Lamborghini Centenario
Nimeni nu va argumenta că Lamborghini-urile sunt mașini obișnuite sau „pietonale”, dar mulți au văzut cel puțin probabil unul circuland. Lamborghini Centenario nu este o astfel de mașină. În 2017, Lamborghini a produs doar patruzeci de modele în total, constând din 20 de coupe-uri și 20 de roadster-uri. A fost realizat pentru a sărbători aniversarea a 100 de ani de la nașterea fondatorului mărcii, Ferruccio Lamborghini.
Ca și în cazul tuturor Lamborghini-urilor recente de top, acesta era propulsat de un V12 de 6,5 litri cu aspirație naturală care genera 759 de cai putere pe toate cele patru roți. În ceea ce privește viteza maximă, Lamborghini o listează pur și simplu drept „peste 350 de km pe oră”.
Din punct de vedere estetic, Centenario este unul dintre cele mai sălbatice Lambo-uri, având o grimasă uriașă din fibră de carbon și cel mai supărat set de faruri pus vreodată pe un automobil. Dacă ferocitatea percepută a automobilelor s-ar traduce în kilometri pe oră, tributul neîntrerupt adus mărcii ar câștiga fără îndoială. Cu toate acestea, există încă câteva exemple mai rapide de mașini Lamborghini.
Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto este primul hibrid de producție al mărcii, la 10 ani după ce Ferrari a spart modelul supercarului cu numele redundant LaFerrari. În ciuda faptului că a întârziat puțin la petrecere, hibridul Lambo nu se încurcă, lăudându-se cu exact 1.001 cai putere de la cele trei motoare electrice, împreună cu mereu prezentul V12 aspirat natural de 6,5 litri.
Specificațiile exacte de performanță nu sunt cunoscute la momentul respectiv, deoarece mașina nu a ajuns la producția maximă și nici nu au fost făcute publice cifrele consumului de combustibil. Cu toate acestea, dacă cumpărați un Lamborghini pentru a economisi combustibil, este posibil să vă uitați la marca greșită.
Valorile de performanță enumerate ale Lamborghini afirmă că se va deforma la 100 de km pe oră în doar 2,5 secunde și se presupune că poate atinge o viteză maximă de peste 350 de km pe oră. Aceasta este aproape viteza maximă exactă a LaFerrari. Este posibil ca Ferrari să fi tras prima lovitură cu supermașina electrificată wat, dar apariția lui Revuelto arată că bătălia abia începe.
Lamborghini Sián FKP 37
În timp ce Revuelto a fost primul hibrid „convențional” care a purtat insigna Lamborghini, Sián FKP 37 este primul mild-hybrid al mărcii. În loc să folosească baterii pentru a oferi un impuls electrificat, Sián folosește supercondensatori care pot descărca rapid energie în motorul său electric montat în spate.
Siánul reprezintă de departe cel mai ascuțit Lamborghini oferit în ultimii ani. Sián are clapete pe capacul din spate al motorului care se deschid automat pentru a evacua aerul în cazul în care V12-ul său (ai ghicit) de 6,5 litri cu aspirație naturală se încinge prea mult.
În ceea ce privește numerele de viteză foarte importante, această performanță pare să se traducă în performanță. Potrivit Lamborghini, viteza maximă „depășește 350 de km pe oră”, ceea ce o face una dintre cele mai rapide Lamborghini produse vreodată, precum și una dintre cele mai high-tech. Echipa Honda de Dezvoltare a Performanței a folosit o tehnologie similară de supercondensator în mașina sa de curse CR-V, cu mult mai puțin ascuțită, inspirată de curse.
„Sián” se traduce prin „fulger” în dialectul bolognez al provinciei Modena, Italia – unde are sediul Lamborghini.
Lamborghini Countach LPI 800-4
Combinând estetica anilor 1970 și 80 cu arhitectura modernă de supercar, Lamborghini Countach LPI 800-4 este un tribut adus unuia dintre cele mai bine recunoscute supermașini realizate vreodată; până la farurile trapezoidale, ușile foarfece, unghiurile aspre și capitalismul neîngrădit. Gândit de mult timp imposibil, Lamborghini spune că are „margini și mai ascuțite” peste vechiul Countach.
Noul Countach a fost disponibil în număr hiperlimitat, chiar și după standardele -, numărând doar 112 mașini în total.
N-ar fi un Countach dacă nu ar fi ieșit rapid de pe linie. Accelerează până la 100 de km pe oră în 2,8 secunde, mai repede decât poți spune „potrivire iaht privat alb în Miami”. Countach LPI 800-4 este diametral opus oricărei noțiuni de umilinţă şi sensibilitate. V12 de 6,5 litri de 800 de cai putere, chiar de la Aventador, poate propulsa monumentul rulant al excesului nostalgic la o viteză de 221 de mile pe oră, perfect pentru a ajunge la iahtul menționat mai sus la timp.
Lamborghini Veneno
Lamborghini se referă la Veneno ca fiind o „mașină de curse legală pe stradă” și s-ar putea să trebuiască să vă supuneți judecății mărcii, având în vedere cât de pozitiv arată mașina din altă lume. Chiar și numirea acesteia „mașină” este o întindere.
Din punct de vedere estetic, Veneno este undeva între un supercar fictiv pe care l-ar putea găsi într-un joc de curse îndepărtat și un F-22 Raptor, aripa și tot. În timp ce Sián poate fi cel mai ascuțit Lamborghini, Veneno are suficiente unghiuri și vârfuri pentru a-l face pe un profesor de trigonometrie să demisioneze.
Veneno a luat naștere în urma sărbătoririi a 50 de ani de la Lamborghini, la Salonul Auto de la Geneva din 2013. De atunci, puține mașini au întrecut prezența ridicolă oferită de Veneno. În 2013, a avut un preț uimitor de 3,3 milioane de dolari, iar în banii de astăzi, asta înseamnă peste 4,2 milioane de dolari.
Ce primești la prețul unui întreg cartier? 750 de cai putere, un timp 0-100 de 2,8 secunde și o viteză maximă de 350 de km pe oră – făcându-l cu ușurință cel mai rapid și mai nebun Lamborghini făcut până acum.