29 mart. 2023 | 11:25

Kia EV9 vine direct din viitor: ce aduce nou producătorul asiatic

ACTUALITATE
Kia EV9 vine direct din viitor: ce aduce nou producătorul asiatic

Versiunea Performance GT este, de asemenea, în lucru.

Noul crossover complet electric cu trei rânduri Kia EV9 primește putere de transport pentru a se potrivi aspectului său robust, împreună cu toate cele mai recente capcane ale noii ere EV, inclusiv conducerea autonomă de nivel 3 și o mulțime de actualizări de software over-the-air.

Caracteristicile sunt menite să pună EV9 în vârful gamei Kia și să ridice imaginea a ceea ce a fost cândva un brand de chilipiruri.

„Considerăm că Kia EV9 este noul flagship al mărcii noastre”, a spus CEO-ul Kia, Ho Sung Song. „De asemenea, va juca un rol cheie în modul în care este definită marca Kia în viitor”.

Detaliind specificațiile tehnice pentru prima dată, Kia a spus că EV9 va veni în variante cu tracțiune integrală și cu tracțiune spate, atât în modelele standard, cât și pe rază lungă.

Versiunea cu tracțiune spate cu rază lungă de acțiune va atinge o autonomie de 541 km în conformitate cu procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial. Folosind sistemul de încărcare de 800 de volți al lui EV9, vehiculele pot atinge o autonomie de până la 239 km în 15 minute, a spus Kia.

O baterie de 76,1 kWh este oferită în modelul standard cu tracțiune spate, în timp ce o baterie de 99,8 kWh este prevăzută atât în variantele cu tracțiune spate cu rază lungă, cât și în variantele cu tracțiune integrală.

Modelul cu tracțiune spate cu rază lungă de acțiune are un motor electric de 150 de kilowați care poate accelera mașina de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde. Varianta standard cu tracțiune spate primește un motor mai puternic de 160 de kilowați, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde. Varianta AWD are două motoare electrice pentru o putere combinată de 283 de kilowați și trece de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde. O funcție de creștere opțională crește cuplul și reduce timpul de accelerație la 5,3 secunde.

Kia i-a oferit modelului EV9 o gamă suplimentară datorită unui coeficient de rezistență de 0,28, o aerodinamică impresionantă datorită formei sale. O serie de caracteristici contribuie la aceasta, inclusiv un panou 3D de sub caroserie care are o formă convexă în față și o formă concavă în spate, precum și jante optimizate aerodinamic și prize de aer inovatoare în bara față.

Mai multe versiuni

Song a spus că inginerii săi dezvoltă o versiune GT de înaltă performanță a EV9, care va sosi la începutul anului 2025. Aceasta este pe lângă un model GT-line care debutează odată cu lansarea din acest an.

Kia nu a anunțat prețul pentru EV9, care vine în configurații cu șase sau șapte locuri.

Precomenzile încep pe piața internă din Coreea de Sud în al doilea trimestru, iar EV9 va fi lansat în a doua jumătate în Europa, America de Nord și alte piețe. Acesta își va face debutul în America de Nord la Salonul auto de la New York din această lună.

Autonomie nivel 3

Videoclipurile promoționale Kia prezintă EV9 ca fiind un vehicul robust, care poate merge oriunde, la fel de potrivit pentru a explora munții sau a duce familia la Disneyland. Bateria va fi, de asemenea, capabilă de conectivitate de la vehicul la casă și de la vehicul la rețea.

Atingând cea mai recentă tendință către vehicule definite de software, Kia spune că o serie de upgrade-uri vor fi disponibile din aplicația online Kia prin actualizări prin aer. Ofertele, disponibile fie pentru achiziție o singură dată, fie pe bază de abonament, vor include funcții precum Remote Smart Parking Assist 2.0, o funcție de accelerare sau noi modele de iluminare digitală a grilei.

Sistemul inteligent de parcare permite proprietarului să parcheze EV9 din afara vehiculului.

„După introducerea pe piață a lui EV9, și mai multe funcții avansate vor fi disponibile prin actualizări [over-the-air]”, a spus managerul senior de produs Sang Lee. „Magazinul Kia Connect vă permite să răsfoiți funcții inovatoare pentru personalizarea vehiculului chiar și după achiziția inițială a vehiculului.”

Iar atunci când EV9 nu parcează singur, ar putea conduce singur pe autostradă.

Versiunile GT-line ale EV9 vor fi echipate cu un nou sistem Highway Driving Pilot care permite conducerea de Nivel 3 în anumite condiții și pe anumite piețe. Tehnologia va permite conducerea fără mâini, menținând vehiculul centrat pe banda și distanțat de mașinile din față.

Kia nu a oferit detalii despre piețele care vor primi această caracteristică.

Sistemul se bazează pe 15 senzori, inclusiv două configurații lidar pentru o vedere la 360 de grade.

„Inginerii noștri s-au concentrat pe cum să combine în mod inteligent imaginile capturate, astfel încât vehiculul să poată detecta mai bine pericolele potențiale din față cu mult înainte ca șoferul să le poată vedea”, a spus Lee. „[Highway Driving Pilot] vă poate ajuta să faceți naveta zilnică sau chiar călătoriile mai aventuroase mai relaxante și vă poate oferi un plus de încredere.”