Jeep Avenger, disponibil în Europa: cine ar trebui să cumpere SUV-ul atractiv
Jeep începe livrările Avenger, cel mai mic model al său și primul vehicul complet electric.
Noul Jeep Avenger, cel mai mic model al mărcii Stellantis de până acum și primul său complet electric, atrage mai mulți cumpărători tineri și femei, au spus directorii.
Vârsta medie a cumpărătorilor care au plasat comenzi timpurii pentru Avenger – livrările pentru modelele pe benzină au început în Italia la sfârșitul lunii trecute – a fost de 45 de ani, comparativ cu 55 de ani pentru restul gamei Jeep, a declarat pentru Automotive News Europe Eric Laforge, CEO al regiunii Europa. Femeile reprezentau 45%, comparativ cu 30% în total, a spus Laforge.
Și din 25.000 de comenzi timpurii, 80% au fost cuceriri de la alte mărci, iar 75% dintre cumpărători pentru varianta complet electrică proveneau de la un model cu ardere internă.
Majoritatea Avengers vor fi vândute cu trenul de propulsie complet electric, cu un motor pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri oferit doar în Italia, Polonia și Spania. Jeep se așteaptă ca vehiculele electrice să constituie majoritatea vânzărilor Avenger.
Cu toate acestea, mixul din Italia, cea mai mare piață europeană a Jeep și care a reprezentat jumătate din primele comenzi, a fost de 85% benzină, a spus Jeep.
Vânzările pentru modelele electrice vor începe cu tracțiune față, dar un al doilea motor electric va fi instalat pe puntea spate pentru a crea un model 4xe cu tracțiune integrală pentru lansare ulterioară. Modelele pe benzină vor fi doar cu tracțiune față.
Totul pentru electric
Până în 2030, Jeep se așteaptă să vândă doar modele complet electrice în Europa, a spus Laforge.
Laforge nu a confirmat în mod direct rapoartele conform cărora Jeep se așteaptă să vândă aproximativ 100.000 de Avengers pe an, cu un obiectiv de 300.000 de vânzări pentru brand la sfârșitul acestui deceniu, dar a spus că ambele cifre „au sens”.
Jeep a vândut anul trecut 102.713 de mașini în Europa, după ce problemele de aprovizionare la nivel de industrie au redus volumele de la 133.227 de unități în 2021, arată cifrele Dataforce.
Vânzările record ale Jeep în Europa au fost de 168.652 în 2018, potrivit asociației industriale ACEA.
Avenger va fi a doua intrare a Jeep-ului în categoria SUV-urilor mici, cel mai mare segment din Europa, alături de Renegade ceva mai lung.
Avenger beneficiază de diverse îmbunătățiri aduse celei de-a doua generații a arhitecturii e-CMP a Stellantis, o platformă care este utilizată pentru mașini mici (și câteva compacte) în toate mărcile sale. Acceptă motorizări pe benzină, diesel și complet electrice.
SUV-urile electrice cu baterie de pe platformă au acum o autonomie de aproximativ 400 km pe ciclul WLTP mixt, cu până la 550 km în condusul urban.
Avenger are un nou motor de 115 kW (156 CP) furnizat de joint venture-ul E-Motors dintre Nidec și Stellantis și construit la fabrica Stellantis din Tremery, Franța. Pachetul de baterii de 54 de kilowați-oră – din care 50,8 kWh este utilizabil – este furnizat de specialistul chinez Contemporary Amperex Technologies Ltd (CATL).
Prima generație de SUV-uri mici complet electrice a Stellantis – Peugeot e-2008, Opel/Vauxhall Mokka-e și DS 3 Crossback E-Tense – a oferit aproximativ 320 km de autonomie de la un acumulator de 50 de kilowați-oră care alimenta un Motor de 100 kW (136 CP).
Jeep a detaliat principalele îmbunătățiri care au permis creșterea autonomiei vehiculelor eCMP2 cu 25% de la 320 la 400 km:
- Noul motor electric a adăugat 5% în autonomie (aproximativ 16 km)
- Un pachet de baterii puțin mai mare (8 procente la o capacitate nominală mai mare) a adăugat 12 procente (38 km)
- Aerodinamică mai bună, rapoarte de transmisie mai lungi și anvelope cu rezistență scăzută au adăugat încă 8% (26 km)
Specificații
Având 4084 mm lungime și un ampatament de 2562 mm, Avenger este cel mai scurt dintre SUV-urile mici Stellantis, dar oferă un spațiu interior utilizabil similar cu modelele frați. Lungimea totală este mai scurtă din cauza conversiunilor mai mici din față și din spate pentru a îmbunătăți unghiurile de apropiere și de plecare pentru utilizarea off-road. Zonele de impact au fost, de asemenea, scurtate.
În comparație, Peugeot 2008 are un ampatament puțin mai lung la 2605 mm și lungimea totală este de 4300 mm, cu 216 mm mai mult decât Avenger.
Jeep a spus că Avenger are aproximativ 600 de piese specifice în comparație cu alte modele bazate pe platforma eCMP.
Jeep va începe livrările lui Avenger electric de la sfârșitul lunii mai în Franța (unde modelul începe de la 36.500 de euro) și în Germania (de la 37.000 de euro).
Alte piețe europene vor urma din iunie. Mai târziu în acest an, Jeep va exporta Avengers electrice în Maroc, Turcia, Japonia și Coreea de Sud. Vânzările în SUA și China nu sunt planificate.
Livrările de benzină Avenger au început în Italia la sfârșitul lunii aprilie, începând de la 24.300 de euro.