05 iun. 2023 | 10:55

Fotografii, „concediați” de inteligența artificială: ce îmbunătățire aduce acest produs AI de la Google

ACTUALITATE
Fotografii, „concediați” de inteligența artificială: ce îmbunătățire aduce acest produs AI de la Google

Google a lansat un nou instrument de fotografie de produs menit să ajute companiile să-și creeze propriile imagini de înaltă calitate, fără a fi nevoie de un fotograf „costisitor”.

Product Studio folosește inteligența artificială generativă pentru a ajuta comercianții să creeze imagini mai bune ale mărfurilor lor în spațiul de comerț electronic.

Instrumentul foto AI poate crea „scene de produse personalizate” schimbând fundalul în funcție de nevoile de marketing.

În schimb, dacă un furnizor a făcut o fotografie cu un fundal dezordonat, atunci acesta va elimina fundalul și va genera în schimb unul alb simplu.

Product Studio oferă, de asemenea, posibilitatea de a îmbunătăți calitatea unei imagini cu rezoluție scăzută.

„În comerțul electronic, imaginile atrăgătoare sunt vitrinele digitale ale unei companii”, se arată în anunțul publicat pe blogul Google.

Ce înseamnă asta pentru fotografi, cum îi afectează?

Este ușor să presupunem că lansarea de către Google a unui astfel de produs reprezintă vești proaste pentru fotografi, care, după cum se arată în comunicatul de presă, sunt „scumpi și consumatori de timp”.

Se pare că Product Studio se adresează vânzătorilor en-detail, independenți, care, după toate probabilitățile, vor încerca în mare parte să facă singuri fotografiile, de vreme ce mulți furnizori pur și simplu nu au un buget pentru fotografie.

Google încearcă să-i ajute pe aceștia și este foarte greu de evaluat cât de mult impact au instrumente ca acesta asupra mijloacelor de trai ale fotografilor, dar devine greu de crezut că există mulți profesioniști care își duc existența din comisioanele micilor comercianți.

AI generativ devine, dintr-o dată, un nou jucător major în spațiul fotografic. Este o lume în schimbare rapidă, dar în acest moment se pare că fotografii care fac fotografii „generale”, cum ar fi imaginile de stoc, produsele și stilul de viață, ar putea fi cei mai expuși riscului din cauza noii tehnologii.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele