Ford investește în inteligență artificială: ce pregătește gigantul american
Filiala se va concentra pe dezvoltarea unui sistem de asistență a șoferului fără mâini, cu ochii în jos pentru vehiculele de următoarea generație.
Ford a confirmat lansarea unei noi divizii dedicate conducerii automate, Latitude AI.
Mișcarea vine la doar câteva luni după ce compania a renunțat la investiția sa în start-up-ul tehnologic autonom, Argo AI, care a costat Ford miliarde de dolari.
Latitude va fi o filială deținută în totalitate de Ford, care are 550 de angajați, cu accent pe dezvoltarea unui sistem de asistență a șoferului fără mâini, fără ochi, pentru vehiculele de următoarea generație.
Acesta va avea sediul central în Pittsburgh, Pennsylvania, care este locul unde s-a bazat Argo AI, și va procura mulți dintre personalul său din operațiunea anterioară, folosindu-și bogata experiență în învățarea automată, robotică, software, senzori, inginerie de sisteme și testare.
Latitude va avea, de asemenea, centre de inginerie în Dearborn, Michigan și Palo Alto, California, precum și va opera o instalație de testare a vitezei pe autostradă în Greenville, Carolina de Sud.
La momentul în care a fost anunțată închiderea Argo AI, Ford a explicat că dorește să-și schimbe cheltuielile de capital de la sistemele de nivel 4, din cauza preocupărilor legate de cât timp va dura până când vehiculele complet autonome vor oferi o profitabilitate semnificativă. Nivelul 4, așa cum este definit de Society of Automotive Engineers, permite vehiculelor să preia controlul deplin asupra conducerii în anumite scenarii și locații.
Potențial enorm
În schimb, Ford vede un potențial mai imediat în tehnologia de nivel 3 și de nivel 2 dezvoltată intern, iar formarea Latitude este manifestarea acelei strategii. Ca atare, va lucra la evoluția tehnologiei Ford BlueCruise, care este deja disponibilă pe anumite modele, inclusiv Mustang Mach-E, și permite conducerea fără mâini pe tronsoane pre-calificate ale autostrăzilor separate.
„Experiența profundă și talentul echipei noastre Latitude ne vor ajuta să accelerăm dezvoltarea noii tehnologii de conducere automată – cu scopul nu numai de a face călătoriile mai sigure, mai puțin stresante și mai plăcute, dar, în cele din urmă, să le oferim clienților noștri o parte din ziua lor înapoi”, a spus Doug Field, directorul Ford pentru dezvoltare avansată de produse și tehnologie.
Prin numirea atât de mulți dintre foștii angajați Argo AI, Ford a dobândit o echipă care a acumulat o mulțime de cunoștințe în conducerea automată, inclusiv instrumente de dezvoltare software și infrastructură, iar pivotul de a lucra la ADAS este un pas evident pentru ei.
Sammy Omari, director executiv, ADAS Technologies la Ford, va ocupa funcția de CEO al Latitude și a promis: „Credem că tehnologia de conducere automată va ajuta la îmbunătățirea siguranței, deblocând în același timp experiențe noi pentru clienți, care reduc stresul.
„Experiența echipei Latitude va completa și îmbunătăți și mai mult echipa internă globală ADAS a Ford în dezvoltarea viitoarelor tehnologii de asistență a șoferului, oferind în cele din urmă numeroasele beneficii ale automatizării.”