Ferrari, optimistă cu privire la 2023: ce planuri are pentru noul an
Ferrari se așteaptă ca profiturile să crească în acest an din cauza cererii puternice pentru noile sale modele Purosangue și hibrid plug-in.
Compania italiană a spus că noile modele vor continua să sporească veniturile, deoarece a promis rezultate „și mai puternice” în acest an, după o creștere cu 16% a câștigurilor de bază în 2022.
Livrările au crescut cu aproape o cincime, până la 13.221 de mașini anul trecut, conduse de modelele Ferrari Portofino M și SF90, precum și de 296 GTB și 812 Competizione. China a înregistrat cea mai puternică creștere, cu transporturile crescând cu 73%, ajungând la 1.552 de mașini.
Cele trei modele plug-hybrid ale producătorului de automobile, 296 GTS, 296 GTB coupe și Stradale SF90, au reprezentat 22% din livrări anul trecut.
„În ciuda unui macro-scenariu global complex, privim înainte cu mare încredere”, a declarat CEO-ul Benedetto Vigna, adăugând că firma vede „o cerere constantă pentru produsele noastre la nivel mondial”.
Ferrari a crescut prețurile unora dintre modelele sale și beneficiază de cumpărători bogați, mai puțin afectați de inflația în creștere și ratele dobânzilor în creștere.
Compania se pregătește să treacă la vehicule electrice și să transforme fabrica sa istorică din nordul Italiei într-un hub pentru mașinile alimentate cu baterii.
Compania a estimat un profit ajustat înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare de 2,13 miliarde la 2,18 miliarde de euro în 2023, în creștere față de 1,77 miliarde de euro de anul trecut.
Ferrari a spus că se așteaptă să genereze venituri de aproximativ 5,7 miliarde de euro în 2023.
Planuri de electrificare
În septembrie, producătorul auto a dezvăluit Purosangue cu patru locuri, care seamănă mai mult cu un crossover decât portofoliul tradițional al companiei de mașini sport cu două uși.
Vigna a spus că planurile pentru Purosangue decurg conform programului, livrările către clienți fiind așteptate să înceapă în al doilea trimestru. „Comenzile purosangue au fost extraordinar de ridicate; cu mult peste așteptări”, a spus el.
Orwa Mohamad, analistul Third Bridge, a declarat că Purosangue va crește baza de clienți a Ferrari în 2023.
„Ferrari a raportat o performanță puternică, cu marje de profit atractive și una dintre cele mai semnificative creșteri de volum din ultimii 10-12 ani”, a spus el.
Analistul RBC Tom Narayan a spus că s-a temut de o poziție conservatoare față de 2023 din cauza vântului în contra valutar și a prețurilor materiilor prime. „Dar îndrumările de astăzi sporesc conducerea să aibă o încredere bună în mixul și marja din 2023”, a spus el.
Vigna a spus că firma este „pe deplin pe drumul cel bun” cu planurile sale de electrificare, inclusiv lansarea primei sale mașini complet electrice în 2025.
„După iunie anul trecut am observat o progresie a rezultatelor, atât în ceea ce privește produsul, cât și în dezvoltarea unității noastre de producție”, a spus el.
Mașinile electrice cu baterie ale Ferrari vor fi echipate cu un sistem acustic care să le ajute să transmită zgomotul distinctiv al mărcii, potrivit unui brevet depus de companie luna trecută în S.U.A. văzut de Reuters.
Ferrari le plătește angajaților săi cel mai mare bonus din ultimii ani. Aproximativ 5.000 de muncitori vor primi până la 13.500 de euro anul acesta, față de 12.000 de euro anul trecut.