După Tesla și alte nume din industrie reduc prețurile: Cât costă acum un Smart #1 Pro
Smart #1 Pro va începe de la 37.490 de euro în Germania, cu 5.000 de euro mai puțin decât cea mai ieftină versiune a crossover-ului compact.
Preț mai mic
Smart a lansat versiunea cu cel mai mic cost al crossover-ului compact complet electric nr. 1, Pro, care folosește o baterie mai mică cu fosfat de fier litiu (LFP) pentru a reduce prețul următorului cel mai ieftin model, Pro+, cu 5.000 de euro.
Pro începe de la 37.490 de euro în Germania, în timp ce Pro+ începe de la 42.490. Alte versiuni includ Premium, la 44.490 de euro, Pulse, la 46.490; iar modelul de vârf Brabus cu tracțiune integrală, la 48.990 de euro.
Citește și Audi a lansat cel mai „smart” SUV al său: cât costă, când apare și ce face Q8 50 e-tron
Acesta va putea fi comandat în această toamnă în Germania, Franța, Spania, Italia și Elveția, a spus Smart într-un comunicat de presă, urmând ca alte piețe să vină mai târziu.
Alți producători de automobile trec la chimia LFP pentru a face vehiculele electrice mai accesibile, ceea ce a devenit un punct de controversă, pe măsură ce Europa se pregătește să interzică efectiv vânzările de modele cu ardere internă în 2035.
Probleme
Cumpărătorii #1 Pro vor renunța la gamă în schimbul unui preț mai mic. Are o autonomie WLTP de 310 km de la o baterie de 49 de kilowați-oră, în timp ce Pro+ și alte modele au intervale de 400-440 km de la o baterie de 66 kWh cu chimie nichel mangan cobalt (NMC).
Pro se adresează utilizatorilor urbani pentru care o autonomie de 300 km este suficientă, a declarat directorul general al Smart Europe, Dirk Adelmann, în comunicat. „Numărul 1 Pro este o mașină pentru locuitorii orașului și navetiștii conștienți de mediu”, a spus el.
Citește și Noul model Smart#1, aproape de lansare: cât de sigură este mașina electrică proiectată de Mercedes
Smart, un joint venture al Mercedes-Benz și Geely, continuă să vândă minimașina ForTwo cu două uși, care începe de la 28.350 de euro.
#1 a fost lansat la începutul acestui an, dar livrările europene ale modelului construit în China tocmai au început să crească. Din cele 5.343 vândute până în august, 2.341 au fost vândute numai în acea lună. Smart a vândut 12.704 ForTwos, care este construit într-o fostă fabrică Mercedes din Franța, până în august.
Baterii mai ieftine
Bateriile LFP, care sunt mai puțin costisitoare de construit și sunt mai puțin dense în energie, sunt considerate mai potrivite pentru mașinile mai mici care nu au nevoie de o rază de acțiune foarte lungă. Alte avantaje includ rezistența la foc și un ciclu de viață mai lung.
Un model frate cu numărul 1, Volvo EX30, va folosi baterii LFP în versiunea sa cea mai ieftină, care va începe de la 36.590 de euro.
Versiunea cea mai ieftină a compactului MG4, care începe de la sub 30.000 de euro, folosește o baterie LFP.
Citește și Smart #3 se pregătește să atace Europa: când apare noul model electric, cât costă
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat la începutul acestui an că grupul său va folosi baterii LFP pentru mașinile mici. O marcă Stellantis, Citroen, va dezvălui noul său mașină mică e-C3 pentru Europa la un preț de mai puțin de 25.000 de euro; versiunea pentru piețele indiene folosește chimia LFP.
Bateriile LFP nu sunt folosite doar la modelele de gamă inferioară. Multe mărci premium chineze, inclusiv Nio și Xpeng, provin de baterii LFP, la fel ca Tesla pentru versiunile de bază ale Model 3.