Dacia face valuri în Europa: ce pregătește producătorul de la Mioveni
Producătorul auto de la Mioveni crede că nu există un concurent Jeep.
Dacia a înflorit în ultimele două decenii. Brandul românesc de volum a avut un 2022 excelent în Europa, unde a reușit să vândă mai mult decât Opel/Vauxhall, Fiat, Citroën, Nissan și SEAT, potrivit cifrelor de vânzări publicate de JATO. A terminat anul pe poziția a 12-a, trecând pe locul 10 în prima jumătate a anului 2023, când a trecut de Kia și a fost chiar în spatele lui Ford.
Pentru a menține impulsul vânzărilor, o mașină urbană electrică de primăvară actualizată va sosi în 2024, când Duster de a treia generație este, de asemenea, pregătită să întrerupă acoperirea. Micul SUV cu cotlete off-road decente va deschide calea planului Daciei de a se repoziționa ca o alternativă accesibilă la Jeep. Compania din Mioveni a îmbrățișat deja stilul de viață în aer liber cu accesorii și ediții speciale și va oferi următorului Duster o abordare orientată spre stil de viață, cu repere robuste.
Șeful de design al Grupului Renault, Laurens van den Acker, a declarat pentru Autocar că „nu există niciun concurent serios pentru Jeep în Europa” înainte de a întreba retoric: „De ce nu ar putea fi Dacia?”
Dacia devine un brand atractiv
El a continuat spunând: „Nu există niciun brand accesibil care să fie legat de exterior, care să te scoată din oraș, ceea ce, mai ales din zilele Covid, devine extrem de relevant”.
La scurt timp după lansarea Duster, urmează să apară și modelul Bigster, un SUV mai mare, din segmentul C, la un preț mai mare, dar totuși mai mic decât prețul concurenților.
Van den Acker nu este prea îngrijorat de valul viitor de mașini chinezești care sosesc în Europa. El crede că Dacia este un producător auto consacrat, cu clienții care caută mașini ieftine, în timp ce alte mărci ies cu vehicule electrice scumpe. Cu aproape 292.000 de vehicule vândute în prima jumătate a anului 2023 sau cu 30% mai mult decât în S1 2022, Dacia este mai populară decât a fost vreodată.
Mașinile la prețuri accesibile vor fi pentru totdeauna populare, iar cifrele de vânzări publicate de JATO pentru prima jumătate a acestui an pe Bătrânul Continent confirmă succesul Daciei. Cu peste 123.000 de unități livrate, Sandero a fost al doilea cel mai bine vândut mașină în primele șase luni, în timp ce Duster a completat topul 10 cu aproape 87.000 de unități.