19 iun. 2023 | 13:52

Cum arată primul motel din lume. Marilyn Monroe a fost acolo în luna de miere cu Joe DiMaggio 

ACTUALITATE
Cum arată primul motel din lume. Marilyn Monroe a fost acolo în luna de miere cu Joe DiMaggio 

În prezent, motelurile sunt văzute drept locuri de cazare pentru turiștii care nu au prea mari pretenții și care au buget limitat. Însă, primul motel din lume a făcut senzație la vremea lui și a fost vizitat chiar și de Marilyn Monroe, care a fost acolo în luna ei de miere cu Joe DiMaggio.

Cât a costat primul motel din lume

Proiectat de arhitectul californian Arthur S. Heineman, primul motel din lume se numește Milestone Mo-tel – un termen inventat de Heineman prin combinarea cuvintelor „motor hotel”.

Acesta a fost amplasat de-a lungul Autostrăzii 101, la nord de centrul orașului San Luis Obispo. Locul de cazare, ce a costat 80.000 de dolari, și-a deschis porțile pentru clienți pe 12 decembrie 1925.

Fotografiile și cărțile poștale alb-negru de epocă de epocă dezvăluie exteriorul elegant al motelului, care a fost creat după model spaniol, cu pereți văruiți în alb, grădini îngrijite și un turn cu clopot.

Potrivit San Luis Obispo Tribune, motelul a devenit într-un punct de atracție din California.  Marilyn Monroe și soțul ei de la acea vreme, Joe DiMaggio, au rezervat restaurantul pentru un prânz din luna lor de miere în anul 1954, iar Ronald Reagan a ținut mitinguri de campanie acolo. O versiune ulterioară a motelului i-a văzut trecând pe ușile sale și pe Bob Hope, Lucille Ball și Clint Eastwood.

Cum arata primul motel din lume. Marilyn Monroe a fost acolo in luna de miere cu Joe DiMaggio

Primul motel din lume, fotografiat recent

Facilitățile de care dispuneau vizitatorii primului motel din lume

Primul motel din lume putea găzdui până la 160 de persoane și, potrivit înregistrărilor, unitățile aveau facilități moderne precum telefoane, dușuri, încălzire centrală și mochetă.

Existau și garaje lângă bungalouri, iar sejururile îi costau pe automobiliști 1,25 dolari pe noapte, ceea ce înseamnă aproximativ 21 de dolari în banii de astăzi. Alte facilități includeau o spălătorie și un loc de joacă.

Marcella Faust, care a lucrat ca ospătăriță la motel când acesta a fost lansat, a declarat pentru Seattle Times că avea o uniformă elegantă în stil spaniol, care includea o vestă și o „pălărie mare cu trandafiri pe ea”.

Pe lângă faptul că servea mâncare, Faust a spus că o altă sarcină a ei includea împărțirea de broșuri pe marginea drumului pentru a atrage noi clienți.

Arthur S. Heineman și-a propus inițial să deschidă un lanț de moteluri cu 18 locații răspândite în California. Cu toate acestea, când a lovit Marea Depresiune în 1929, călătorii cu bani puțini au căutat locuri de cazare mai ieftine, iar Heineman a renunțat la planurile sale de extindere.

Ce s-a întâmplat cu primul motel din lume după închiderea sa

Milestone, care mai târziu a fost redenumit Motel Inn, a continuat să funcționeze timp de câteva decenii înainte de a-și închide în cele din urmă porțile în anul 1991. Potrivit istoricului Kostas Katsigiannis, un fost angajat al Organizației Naționale de Turism din Grecia, motelul a fost folosit ca spațiu de birouri după închiderea sa.

Fotografiile realizate recent de turiști arată că cele mai multe clădiri originale au fost demolate, rămânând doar câțiva dintre pereții exteriori. O altă rămășiță este semnul „Motel Inn”, ce include mențiunea „restaurant și lounge”, potrivit Daily Mail.

De-a lungul anilor au existat diverse zvonuri privind planuri de reamenajare, dar, deocamdată, Motel Inn rămâne nefuncțional. Acesta a fost deținut de Apple Farm Inn, înainte ca dezvoltatorii John King și Rob Rossi să îl achiziționeze pentru 3,6 milioane de dolari în 2000, înainte de a dărâma aproape tot ce rămăsese din motel cinci ani mai târziu, potrivit unui raport din 2017.

Singurele clădiri care au rămas în picioare au fost biroul din față, care a fost folosit ca spațiu de birouri de către Apple Farm Inn, precum și restaurantul. Existau planuri de a dezvolta proprietatea într-un hotel și un parc pentru vehicule de agrement, dar se pare că acestea nu s-au concretizat încă.