Câți români au avut probleme cu Wizz Air în timpul verii. Șeful companiei, despre banii pasagerilor: „Nu trebuie să vă îngrijoraţi”
CEO-ul Wizz Air, József Váradi, a dezvăluit că din cei zeci de mii de pasageri care au fost afectați în timpul verii de problemele cu care s-a confruntat compania aeriană, un procent considerabil a fost reprezentat de români. El a vorbit și despre banii celor care s-au confruntat cu zboruri anulate.
Numeroși români, afectați de problemele Wizz Air
Conform declarațiilor făcute de CEO-ul Wizz Air în cadrul unei conferinţe de presă, aproximativ 20% din cei zeci de mii de pasageri ai companiei aeriene afectați de problemele companiei pe parcursul verii sunt români.
„În vară, compensaţiile au fost aproape de 100 de milioane de euro. Deci noi compensăm în mod corespunzător. Nu trebuie să vă îngrijoraţi de asta. Sigur că nu ne dorim să anulăm, de aceea suntem preocupaţi să efectuăm zborurile. Dar dacă totuşi trebuie să anulăm dintr-un motiv sau altul, noi respectăm regulamentele europene şi plătim pasagerilor orice drepturi au.
Le apreciem şi le respectăm drepturile. În momentul de faţă avem cam 70% din cererile de despăgubire în mod automatizat. Deci chiar şi clienţii pot să-şi obţină rambursarea. Apasă pe un buton şi primesc banii fără nicio intervenţie din partea companiei. Şi practic facem foarte multe eforturi astfel încât acest proces să fie cât mai automatizat cu putinţă.”, a spus József Váradi.
El a precizat că există și unele cereri de despăgubire mai complicate, care au nevoie de mai mult timp de procesare, dar că reprezentanții companiei încearcă să atenueze toate aceste probleme, precum și să nu anuleze zborurile. Váradi a subliniat faptul că luna trecută nu a fost anulat niciun zbor Wizz Air în România.
Investițiile anunțate de Wizz Air
De asemenea, CEO-ul Wizz Air a anunțat unele investiții făcute de companie. József Váradi a spus că unele dintre acestea sunt destinate pentru trei aeronave de rezervă, ce costă 100 de milioane de euro fiecare. Anterior, în sistemul companiei erau cinci astfel de avioane. Astfel, de la începutul verii, compania a ajuns de la cinci la opt aeronave de rezervă.
„Am creat mai multe echipaje şi piloţi de stand-by, astfel încât dacă e nevoie să introducem o nouă aeronavă pentru a recupera operaţiuni, să avem şi echipaje disponibile pentru aeronavele respective de rezervă. Şi aceasta este o investiţie semnificativă. Am investit foarte mult şi în logistică.
Distribuiam piese de schimb pentru recuperare tehnică de la o serie de puncte şi am extins numărul de puncte. De exemplu, avem o bază logistică la Bucureşti, astfel încât să fim cât mai aproape de problemă. Dacă este o problemă în România, să nu aducem piesele din Polonia, pentru că avem o bază mare în Polonia, dar avem piese şi aici la Bucureşti. Vorbim despre depozite, hangare, despre piese de schimb. Deci este o investiţie.”, a mai spus șeful Wizz Air.
Alte măsuri luate de Wizz Air
Totodată, CEO-ul Wizz Air a spus că a fost evaluat riscul ca personalul să iasă din programul de zbor sau să existe riscul de anulare de zbor. În plus, compania a investit foarte mult în call center.
„Înainte aveam trei, acum avem cinci unităţi de call center, deci mai multă capacitate, mai multă infrastructură astfel încât să satisfacem cerinţele oamenilor. Şi investim şi în resursele de la sol, din aeroporturi. Dacă există o problemă, oamenii să aibă la cine să apeleze, să nu se simtă sinistraţi”, a spus József Váradi.
CEO-ul Wizz Air a precizat că problemele companiei aeriene nu au dispărut în totalitate, dar că în prezent compania nu se mai confruntă cu situaţia din iunie şi iulie.