20 mart. 2023 | 14:20

Cât trebuie să doarmă un copil, ca să fie sănătos și fericit: ce au descoperit oamenii de știință, ce trebuie să știe părinții

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Cât trebuie să doarmă un copil, ca să fie sănătos și fericit: ce au descoperit oamenii de știință, ce trebuie să știe părinții

Una dintre cheile pentru a-ți menține copilul fericit și sănătos este să te asiguri, ca părinte, că doarme suficient în mod constant, arată un nou studiu.

Nu este o surpriză pentru părinți, nu? Dar se pare că chiar și 39 de minute pot face diferența, au arătat rezultatele cercetătorilor.

În studiul publicat recent în JAMA Network Open, cercetătorii au monitorizat o sută de copii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani, care trăiesc în Noua Zeelandă. Copiii au alternat între o săptămână de culcare cu o oră mai devreme și o oră mai târziu – cu o săptămână de culcare la ora lor obișnuită, între cele două.

Un copil are nevoie de 39 de minute în plus de somn ca să fie bun la școală

Apoi, folosind un chestionar, copiii și părinții lor au evaluat tulburările de somn și pe cele din timpul zilei. Cercetătorii au efectuat, de asemenea, un sondaj copiilor despre calitatea vieții lor legată de sănătate.

Copiii care au participat la studiu și au dormit în mod regulat între opt și 11 ore pe noapte au fost considerați în general sănătoși, arată studiul. După o săptămână în care au dormit cu 39 de minute mai puțin pe noapte, copiii au raportat o stare generală de bine mai scăzută și o capacitate mai mică de a face față la școală, arată studiul.

„Știm cu toții că ne simțim mai bine după o noapte de somn suficient, dar există foarte puține date care folosesc modele experimentale care arată, de fapt, cât de mare ar putea fi impactul”, a spus autorul principal al studiului, Rachael Taylor.

„Acest tip de date intervenționale este singura modalitate prin care putem „demonstra” că schimbarea unui comportament îl afectează, de fapt, pe altul”.

Studiul a acoperit multe aspecte ale bunăstării, inclusiv o evaluare a modului în care copiii s-au simțit fizic și psihologic în relațiile lor cu părinții și semenii și cum au simțit despre școală, a spus Taylor, profesor de cercetare de medicină la Universitatea din Otago în Noua Zeelandă.

Evaluarea a inclus întrebări despre dacă copiii au simțit că sunt capabili să acorde atenție la școală și s-au simțit în formă fizică și dacă au avut energie pentru a se distra și au petrecut timp cu prietenii lor.