04 apr. 2023 | 10:01

Capitala europeană care a pus „gând rău” trotinetelor: de ce vrea să le interzică

ACTUALITATE
Capitala europeană care a pus „gând rău” trotinetelor: de ce vrea să le interzică

Locuitorii acestei capitale europene au aplicat o lovitură dură companiilor care dau spre închiriere trotinete electrice, votând cu 89% pentru interzicerea acestora pe străzi.

Capitala Franței va deveni, probabil, al doilea oraș european după Barcelona care va interzice dispozitivele, întrucât primarul Anne Hidalgo a promis că va respecta referendumul. Această interdicție nu va afecta bicicletele electrice și trotinetele private, însă.

În 2018, Paris a introdus reguli stricte și a redus numărul companiilor de închiriere de la aproximativ 20 la doar trei. A urmat o serie de accidente, inclusiv un deces în 2021, determinând administrația să introducă noi reguli, cum ar fi o limită de viteză de 10 km/h, în zonele desemnate și amenzi pentru neutilizarea parcării dedicate pentru trotinete.

Cu toate acestea, locuitorii au continuat să se plângă de faptul că acestea sunt împrăștiate pe trotuarele orașului.

Mișcarea este apreciată de unii, dar este împotriva inițiativelor primarului de a face Parisul mai puțin poluat și mai puțin dependent de mașini.

Orașul vrea să reducă poluarea

Ca parte a angajamentului, primăria a promis să elimine treptat vehiculele ce dețin motoare cu combustie internă până în 2030, să planteze până la 170.000 de copaci, să instaleze încărcătoare electrice și să promoveze mobilitatea electrică, inclusiv bicicletele electrice și, la un moment dat, trotinete electronice.

De atunci, Paris și-a schimbat viziunea asupra trotinetelor, din motivele lesne de înțeles de mai sus.

„Sincer, nu sunt foarte ecologice, sunt deteriorate și stau aruncate peste tot”, a spus Anne Hidalgo în luna ianuarie a acestui an, adăugând că ea se declară, personal, în favoarea unei interdicții, în acest sens.

„Nu le putem ține în spațiile publice pentru că provoacă probleme de siguranță rutieră, în special în ceea ce privește persoanele în vârstă, dar și pe cele cu dizabilități”, a mai spus aceasta.

Ce-i drept, aceeași prioblemă există și în România. De vreme ce trotineta, în sine, este un mijloc de transport facil și oarecum ecologic, utilizatorii nu par să aibă prea mult habar atunci când vorbim despre regulile de siguranță dar și de bun simț.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele