Serialul Stăpânul Inelelor, o gaură neagră pentru Amazon: cum s-a transformat Lord of the Rings într-o pagubă imensă
Spectacolul a costat Amazon sute de milioane de dolari, dar nu a atras spectatorii.
Spectacolul masiv de scump de anul trecut, Lord of the Rings de pe Amazon, Rings of Power, a avut o mulțime de hype. Totuși, după ce Amazon a cheltuit peste 450 de milioane de dolari pentru producția generoasă, un raport susține că mai puțin de jumătate dintre telespectatorii care au vizionat primul episod au terminat întreaga serie.
Amazon Prime, ca practic orice alt serviciu de streaming din 2023, încearcă cu disperare să convingă milioane de oameni să urmărească conținutul scump pe care îl lansează în continuare. Pe măsură ce concurența pe piața de streaming crește, mai mult conținut inundă serviciile, costurile cresc și urmează prețurile abonamentului, devine din ce în ce mai greu să-i convingi pe oameni să se înscrie sau să urmărească orice.
Iar un nou raport dezvăluie că doar 37% dintre telespectatorii care au vizionat un episod din Amazon The Lord of the Rings: The Rings of Power – cel mai scump serial vreodată – au rămas să urmărească restul. Asta e rău. Dar și mai rău când îți dai seama că statistica minimă pe care Amazon și-o dorește pentru o emisiune de această dimensiune este mai aproape de 50 la sută.
Un raport publicat de The Hollywood Reporter arată clar că studioul de televiziune și filme al Amazon Prime este o „groapă uriașă și scumpă”. Raportul susține că șefa Amazon Studios, Jennifer Salke, se grăbește să încheie acorduri mari cu nume mari în efortul de a construi grupul de talente al Amazon. Dar multe dintre aceste emisiuni nu reușesc să livreze, cum ar fi seria de 140 de milioane de dolari Daisy Jones & The Six.
Deși s-a prezentat bine, membrii din interior au spus că nu a reușit să fie „lotul de izbucnire” pe care și-l doreau și că prețul său ridicat este slab în comparație cu emisiunile mai ieftine de la Amazon și altele care s-au descurcat mai bine. Între timp, raportul susține că Salke urmărește tendințe și Amazon este înfometat de mai multe „hituri sigure” precum Jack Reacher.
„Nu învață din greșelile lor”, a spus o sursă, un showrunner care are experiență în lucrul cu compania.
Amazon se bazează prea mult pe date, frustrând creatorii
O altă poveste neplăcută din raport susține că Amazon Studios se bazează prea mult pe date și grupuri de discuție, ceea ce duce la plasarea producțiilor care s-au concentrat pe femei sau care conțineau teme LGBTQ. Un exemplu citat în raport este A League of Their Own, care s-a chinuit să obțină un sezon doi și când a făcut-o, a avut doar patru episoade.
Dar, cu toate că producțiile Amazon au performanțe slabe, emisiuni precum The Last of Us de la HBO și-au văzut publicul crescând cu fiecare episod. Netflix domină în continuare topurile de streaming, The Hollywood Reporter arătând că datele Nielsen din 2022 au arătat că toate primele 10 seriale au fost de la Netflix.
The Boys, o emisiune de supereroi pentru adulți de pe Amazon Prime, a ajuns pe locul 11. Și cel mai scump spectacol făcut vreodată, răspunsul Amazon la Game of Thrones? Numărul 15.
Raportul mai susține că oamenii care au lucrat sau lucrează în prezent la Amazon Studios îl descriu ca fiind un loc de muncă confuz și frustrant. Multe dintre acestea sună ciudat de similar cu ceea ce a fost raportat de Bloomberg în 2021 despre ce este Amazon Game Studios, cu detalii precum directorii care fac afaceri mari, cheltuiesc tone de bani pe nume mari sau pariuri mari, ignorând oamenii care știu mai bine, și apoi reducerea costurilor atunci când spectacolele eșuează sau nu explodează imediat.
În timp ce Amazon are câteva emisiuni și jocuri care s-au descurcat bine, se pare că firma arde o mulțime de bani pentru a continua să concureze cu liderii din industrie precum Valve, Netflix, Disney și Epic. Dar cine știe, poate că alte 30 de miliarde de dolari vor ajuta!