YouTube, îngropat de TikTok: ce funcție pregătește platforma de socializare
TikTok a declarat anul trecut că a atins un miliard de utilizatori activi lunar în întreaga lume, așa că orice ar face funcționează în mod clar.
Totuși, asta nu a împiedicat compania deținută de ByteDance să testeze și să introducă noi funcții, inclusiv cele care o pun în concurență directă cu YouTube. Ca exemplu, cel mai recent experiment al său, care oferă utilizatorilor selectați din întreaga lume acces la un mod orizontal pe ecran complet pentru videoclipurile pe care le vizionează pe telefoanele lor.
TikTok îngroapă YouTube
Compania a confirmat pentru TechCrunch că utilizatorii aleși să facă parte din acest test vor vedea un buton cu videoclipuri pătrate sau dreptunghiulare în feedul lor. Dacă ating butonul respectiv, videoclipul se va extinde orizontal pentru a ocupa întregul ecran.
TikTok-urile sunt renumite pentru că sunt videoclipuri verticale scurte, iar creatorii trebuie să pună în continuare un mesaj „întoarce-ți telefonul” la începutul lor dacă au filmat în modul landscape. Dacă compania lansează această funcție, nu ar mai trebui să facă asta, iar alți creatori ar putea fi mai înclinați să filmeze videoclipuri în modul landscape. Desigur, o lansare largă depinde, printre alți factori, de răspunsul utilizatorilor care fac testul la această funcție.
Aceasta este doar cea mai recentă mișcare pe care compania a făcut-o, în efortul de a capta publicul căruia i-ar putea plăcea mai mult formatul YouTube. La începutul acestui an, de exemplu, TikTok și-a extins durata maximă a videoclipului de la trei la zece minute. Acestea fiind spuse, nu este chiar în urmă față de platforma video deținută de Google: conform unui raport anterior TechCrunch, copiii și adolescenții petrec mai mult timp pe TikTok decât pe YouTube de la jumătatea anului 2020.
Deși unii oameni pot saluta funcția de testare și oportunitățile pe care le aduce, alții pot să nu fie la fel de încântați. TikTok este aplicația care a popularizat în mare măsură formatul de scrolling pe verticală a videoclipurilor pe care alte companii l-au copiat rapid, astfel încât utilizatorii săi s-ar putea să nu fie pasionați de noul mod de ecran complet, după ce s-au obișnuit cu formatul vertical.