Vremuri grele la Dacia, restructurări masive: câți români au părăsit gigantul de la Mioveni, în ce condiții

Vremuri grele la Dacia, restructurări masive: câți români au părăsit gigantul de la Mioveni, în ce condiții

Măsura are ca scop robotizarea şi digitalizarea pentru a pregăti fabricarea de motoare hibride.

Uzina Dacia de la Mioveni a încheiat programul de plecări voluntare şi a reuşit să scadă numărul de angajați cu aproximativ 600 de oameni.

Această mișcare nu s-a desfășurat oricum, ci în schimbul unor compensaţii generoase în bani.

Cei cu aproape 20 de ani de vechime în fabrica de automobile au primit peste 25.000 de euro pentru a renunţa la post. Specialiştii în domeniu spun că măsura are ca scop robotizarea și digitalizarea pentru a pregăti fabricarea de motoare hibride.

Întreaga procedură s-a desfăşurat cu acordul părţilor, iar oamenii au primit compensaţii în bani, cuprinse între 16.000 şi 130.000 de lei (aproape 26.400 de euro), în funcție de vechimea în fabrica de la Mioveni.

„Pentru ameliorarea performanţei companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) începând cu 1 iulie 2022”, au precizat reprezentanţii Dacia, potrivit Jurnaluldearges.ro.

„Sunt posturi de pe care fabrica trebuie să permită plecarea”, au explicat oficialii Dacia pentru Româniatv.net.

Câți bani au fost alocați

Astfel, valoarea primei a variat în funcţie de vechimea în muncă a angajaţilor în societăţile Grupului Renault România:

  • până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
  • între 2 şi 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
  • între 4 şi 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
  • între 8 şi 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
  • între 12 şi 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
  • peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.

La cerere, angajaţii care au fost de acord să fie incluşi în programul de plecări voluntare pot beneficia, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în contractul colectiv de muncă la cumpărarea unei maşini noi din gama Dacia, Renault sau Nissan.

În plus, grupul Renault România vrea să angajeze aproape 500 de persoane pe posturi nou create pentru specificul viitoarelor produse, fiind căutaţi specialişti în domenii precum informatică şi în inginerie.

Specialiştii în domeniul auto spun că programul de plecări voluntare prefigurează trecerea la motoare hibride.