Volkswagen se chinuie să vândă: cu cât au scăzut cifrele față de anul trecut

Volkswagen se chinuie să vândă: cu cât au scăzut cifrele față de anul trecut

Vânzările Grupului Volkswagen au scăzut cu aproximativ o cincime în prima jumătate a acestui an față de anul trecut, arată datele companiei, conduse de o scădere abruptă în Europa, dar vânzările de baterii electrice au fost stimulate de creșterea din China.

Livrările totale către clienți din întreaga lume au scăzut cu 22,4% în al doilea trimestru al anului, Europa Centrală și de Est, care includea și Rusia, cel mai grav afectată cu o scădere de 49,3%.

Volkswagen a suspendat comerțul și producția în Rusia în martie și a oferit recent plăți angajaților pentru că au renunțat voluntar la unul dintre locațiile sale din țară până la sfârșitul anului. Un sindicat a raportat la începutul acestei luni că site-ul se închide definitiv.

În timp ce vânzările din Rusia au reprezentat doar aproximativ 2% din vânzările totale ale Volkswagen în 2021, războiul a provocat perturbări în industria auto europeană, de la blocaje în lanțul de aprovizionare până la inflația care a afectat livrările în întreaga regiune.

Probleme cu vânzările

Vânzările Volkswagen în Europa de Vest au scăzut cu 25,7% în al doilea trimestru, arată datele, în timp ce China și America au înregistrat o scădere mai moderată de aproximativ 16-18%.

Livrările de vehicule electrice cu baterie (BEV) au crescut cu puțin peste un sfert, până la 217.100, reprezentând 5,6% din vânzările totale – susținute în mare parte de creșterea semnificativă în China.

În timp ce Europa, în mod tradițional cea mai puternică piață de baterii electrice a Volkswagen, a înregistrat o scădere cu 16,5% a vânzărilor de BEV în al doilea trimestru, vânzările s-au dublat în China.

În prima jumătate a anului, vânzările Volkswagen China BEV au înregistrat o creștere de peste trei ori față de anul trecut, la 63.500 de unități, a raportat compania.

Cu toate acestea, producătorul auto rămâne cu mult în urma concurenților locali și a Tesla din China, vânzând de aproximativ cinci ori mai puțin decât Tesla și de 10 ori mai puțin decât producătorul autohton de vehicule electrice BYD.

Șeful Volkswagen pentru China a spus că „pare promiţător” ca vânzările de vehicule electrice ID să se dubleze în acest an în ţară.

ID.4 a vândut cu mult alte modele cu baterii electrice la nivel global, cu 66.800 de unități vândute, urmat de 26.000 de vehicule ID.3 și 24.700 de mașini Audi e-tron.

Etichete: