Volkswagen poate avea probleme: decizia legislativă care îi poate aduce dureri de cap

Volkswagen poate avea probleme: decizia legislativă care îi poate aduce dureri de cap

VW a spus că utilizarea așa-ziselor geamuri termice este în conformitate cu legea, dar decizia ar putea deschide ușa proceselor pentru despăgubiri.

Volkswagen și alți producători de automobile riscă reclamații potențial costisitoare ale consumatorilor după ce instanța supremă a Uniunii Europene a declarat că utilizarea unui software menit să protejeze componentele mașinii de deteriorarea la anumite temperaturi ar putea fi ilegal.

Într-o dispută care a rezultat în urma scandalului diesel care a tulburat gigantul auto german, Curtea de Justiție a UE a declarat că nu există nicio derogare de la reglementări pentru utilizarea software-ului care modifică emisiile de gaze poluante din mașini în funcție de temperatura exterioară.

În timp ce VW insistă că utilizarea așa-ziselor geamuri termice este în conformitate cu legea, decizia ar putea deschide ușa proceselor pentru despăgubiri pentru contractele de vânzare pentru mașinile afectate.

„Software-ul din vehiculele diesel care reduce eficacitatea sistemului de control al emisiilor la temperaturi normale în cea mai mare parte a anului constituie un „dispozitiv interzis”, a spus instanța UE. „Întrucât o astfel de neîndeplinire a obligațiilor vehiculului nu este minoră, rezilierea contractului de vânzare a vehiculului nu este, în principiu, exclusă”.

În 2020, instanța a emis o hotărâre cheie într-o dispută ca urmare a scandalului diesel care a afectat VW, care spunea că utilizarea dispozitivelor interzise, l-au ajutat pe producătorul de automobile să ocolească testele de poluare a motorului diesel, nu poate fi justificată în conformitate cu regulile blocului.

Hotărârea a ridicat semne de întrebare pentru producătorii de mașini în general cu privire la utilizarea altor software-uri, deoarece funcțiile motorului cunoscute sub numele de geamuri termice, care reduc controlul poluării atunci când temperaturile sunt scăzute pentru a proteja componentele, sunt utilizate în întreaga industrie.

Cum se apără Volkswagen

În ciuda deciziei, VW continuă să susțină că software-ul său rămâne legal în modul în care este utilizat în vehiculele sale.

În conformitate cu criteriile stabilite de instanța UE, „geamurile termice folosite la mașini de VW rămân permise”, a spus VW într-un comunicat. „Efectele hotărârii asupra VW sunt, prin urmare, minore”, iar cererile de despăgubiri civile „vor continua să fie fără succes”.

Compania susține că recircularea gazelor de eșapament în vehiculele sale EA189 este activă „cea mai mare parte a anului”, deoarece este oprită doar dacă temperatura exterioară scade sub 10 grade Celsius.

Cu toate acestea, instanța a spus că dispozitivul în cauză oprește mecanismul de curățare la temperaturi sub 15 grade Celsius, făcându-l ilegal deoarece nu funcționează „majoritatea anului”.

„Chiar dacă mașinile au fost considerate compatibile din cauza unei modernizări, ele nu corespund cu ceea ce consumatorilor li s-a promis și pentru care au plătit bani buni”, a spus grupul european de campanie pentru consumatori BEUC. „Organizațiile de consumatori din UE sunt încă în instanță împotriva Volkswagen, iar această hotărâre ar trebui să ajute consumatorii să obțină despăgubiri”.