Volkswagen investește în transportul aerian urban: ce este V.MO, ar putea ține loc de taxi
Grupul Volkswagen China a dezvăluit V.MO, primul prototip de dronă pentru pasageri cu decolare și aterizare verticală electrică (eVTOL), care este cea mai recentă dezvoltare din proiectul său de mobilitate verticală care a început în 2020.
Proiectul de mobilitate verticală a fost conceput pentru a explora următoarea generație de soluții de mobilitate, inclusiv mobilitatea aeriană urbană și extinderea traficului urban în spațiul aerian, a spus Volkswagen. Supranumit „Tigrul Zburător” pentru imaginea sa neagră și aurie, schema sa de culori a fost aleasă pentru a comemora lansarea sa în Anul Tigrului în calendarul lunar chinezesc.
Potrivit Volkswagen, V.MO este construit pe baza soluțiilor existente de conducere autonomă și a tehnologiei bateriei pentru o mobilitate cu emisii zero. Utilizează opt rotoare pentru ridicarea verticală și două pentru zbor orizontal, configurația sa X-wing măsoară 11,2 m lungime și are o anvergură de 10,6 m.
Planul Volkswagen
Ultima iterație viitoare a V.MO va putea transporta patru pasageri cu bagaje, pe o distanță de până la 200 km; Au fost programate să aibă loc mai multe zboruri de testare în acest an, iar un prototip îmbunătățit va fi supus unor zboruri de testare avansate ulterioare până în al treilea trimestru al anului 2023, a spus Volkswagen.
Volkswagen Group China a format o echipă de experți locali în China, care sunt sprijiniți de parteneri chinezi, inclusiv Hunan Sunward Technology, care este o filială a grupului de producție Sunward din Hunan, specializată în dezvoltarea de produse aviatice și vânzarea și serviciile sale și este lider de piață în industria avioanelor de sport ușoare.
În ceea ce privește producătorii de autovehicule care intră în mobilitatea aeriană urbană, Hyundai a intrat, de asemenea, pe segment cu marca Supernal pentru o viitoare gamă de vehicule de mobilitate aeriană alimentate electric, iar primul zbor comercial al lui Supernal a fost planificat pentru 2028.
Spre deosebire de prototipul Volkswagen V.MO care folosește rotoare separate pentru ridicare și propulsie, Hyundai SA-1 care formează baza a ceea ce va fi în flota aeriană Supernal este o aeronavă cu patru rotoare cu o configurație cu rotor înclinat. Nava SA-1 eVTOL este evaluată pentru o viteză de croazieră de 290 km/h la altitudini de la 300 m până la 600 m deasupra solului, cu o rază de zbor de până la 100 km la un moment dat.