Virgin Galactic caută 1.000 de clienți pentru zboruri în spațiu: cât te costă ca să vezi lumea de sus
Acum, că Virgin Galactic are un sistem de zbor spațial funcțional, singurul lucru care mai rămâne rezolvat este să-și găsească clienți.
Compania a anunțat că deschide oficial sesiunea de vânzarea de bilete pentru publicul larg, începând cu 16 februarie, permițându-le tuturor celor care își doresc o astfel de experiență, să devină astronauți, pentru puțin timp.
Cei drept, o astfel de călătorie nu este ieftină deloc.
Prețul practicat de Virgin Galatctic, pentru că călătorie în spațiu, o mică avere
Dacă sunteți dispuși să plătiți 450.000 de dolari și să achitați un avans de 150.000 de dolari, aveți toate șansele să experimentați ceva ce puțini oameni au avut ocazia, până acum.
„Plănuim să avem primii noștri 1.000 de clienți la bord, când vom începe cursele comerciale, la afârșitul acestui an”, a declarat Michael Colglazier, CEO-ul Virgin Galactic, într-un comunicat de presă.
În schimbul celor 450.000 de dolari, doritorii vor beneficia de o călătorie de 90 de minute în spațiu, fiind martorii „lansării aeriene a Mach-3, în spațiu”, a mai declarat compania.
Pasagerii se vor bucura de câteva minute de imponderabilitate și de vederi spectaculoase asupra Pământului, de la cele 17 ferestre, așa cum putem vedea într-un nou videoclip publicat. Biletul include, de asemenea, câteva zile de antrenament pentru astronauții amatori, un costum spațial și înscrierea automată în comunitatea Future Astronaut. Toate zborurile vor fi lansate de la Spaceport America, din New Mexico.
Zborurile spațiale suborbitale nu sunt, după cum putem observa, deloc ieftine, dar sunt, în mod evident, mult mai accesibile decât cele practicate de SpaceX, unde trebuie să plătești 55 de milioane de dolari.
Principalul concurent al Virgin Galactic este Blue Origin, deținut de Jeff Bezos, deși cel din urmă nu s-a hotărât încă asupra prețului final. Virgin Galactic trebuia inițial să lanseze zboruri publice și comerciale de cercetare anul trecut, dar acestea au fost amânate până în 2022.
Tot la sfârșitul anului trecut, compania a vândut 100 de bilete în spațiu la prețul actualizat de 450.000 de dolari americani. Aproximativ 700 de persoane, inclusiv Elon Musk, au făcut rezervări.