Viitorul industriei auto: puține motive de optimism, ce se întâmplă cu producția

Viitorul industriei auto: puține motive de optimism, ce se întâmplă cu producția

Firma a prezis că vânzările globale de vehicule vor scădea la 79 de milioane în 2022 de la 80 de milioane anul trecut, dar vor crește la 87 de milioane în 2023.

Constrângerile de aprovizionare și deficitul de semiconductori se vor agrava în industria auto până în 2024, a declarat firma de consultanță AlixPartners la briefing-ul său anual Global Automotive Outlook.

„Vedem că o cerere reprimită stimulează vânzările, dar este o distincție foarte importantă față de mulți care spun că se îmbunătățește și că va dispărea”, Mark Wakefield, co-lider al cabinetului auto și industrial la AlixPartners, a spus în timpul briefing-ului. „Am spune că este din ce în ce mai bine, dar nu va dispărea în următorii doi ani”.

Un raport prezentat la briefing a prezis că vânzările globale de vehicule vor scădea la 79 de milioane în 2022 de la 80 de milioane anul trecut, dar vor crește la 87 de milioane în 2023.

Progrese în electrificare

Potrivit informației, industria a angajat 526 de miliarde de dolari până în 2026 pentru tranziția de la vehiculele pe benzină la vehiculele electrice.

Firma a spus că materiile prime pentru vehicule electrice au fost de 8.255 USD per vehicul, aproape dublul costului materiilor prime pentru vehiculele cu ardere internă din cauza costului crescut al cobaltului, nichelului și litiului. Elmar Kades, de asemenea co-lider al practicii auto și industriale, a declarat în timpul briefingului că se estimează că tranziția la vehiculele electrice va costa producătorilor și furnizorilor de automobile un total de 70 de miliarde de dolari până în 2030. Raportul spune, totuși, că 40 până la 60% din aceste costuri ar putea fi prevenite dacă firmele ar evita falimentul și ar reduce costurile de continuitate și instrumente.

Raportul mai spune că modelul de afaceri al stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice nu este viabil în prezent și că sunt necesare mai multe stații de încărcare publice. Potrivit lui Kades, SUA trebuie să investească aproape 50 de miliarde de dolari în infrastructura de încărcare până în 2030 pentru a satisface cerințele de electrificare.

„Familiile cu case au o tendință mare de a încărca acasă… dar cei care nu locuiesc în casele lor trebuie să încarce extern”, a spus Kades. „Stațiile publice de încărcare din SUA trebuie să crească în următorii opt, nouă, 10 ani cu un factor de 18”.

Raportul spune că achizițiile de vehicule electrice ar putea reprezenta 33% din vânzările globale de automobile până în 2028 și 54% până în 2035, în creștere față de mai puțin de 8% din vânzările de anul trecut.