22 feb. 2022 | 11:25

Vestea dimineții pentru fanii Dacia: a rezolvat cea mai mare problemă, se vede la producție

ACTUALITATE
Vestea dimineții pentru fanii Dacia: a rezolvat cea mai mare problemă, se vede la producție

Dacia merge pe un trend ascendent și reușește să treacă de la suspendarea activității, la program prelungit de lucru, pentru a-și satisface cererile de autovehicule de la clienții din Europa.

Dacia a reușit să facă rost de semiconductoare, astfel că a fost nevoită să cheme de acasă muncitorii fabricii din Mioveni. Aceștia au lucrat în ziua de sâmbătă în două schimburi, recuperând parțial pierderile de producție înregistrate în ultimele luni. Numai în februarie, Dacia a oprit fabrica în zilele de 2,3,4 și 5 februarie, la Uzina Vehicule, precum și în 2,3, 4 și 5, în Uzina Mecanică și Șasiuri, pe mai multe linii, inclusiv oprire generală în două din aceste zile. Pentru zilele în care muncitorii sunt trimiși acasă, salariul încasat este de 85% plus tichete de masă.

Acum, ca urmare a rezolvării parțiale a necesarului de componente electronice, Dacia a chemat în ziua de sâmbătă, 19 februarie, două schimburi la Uzina Vehicule, iar în Uzina de Mecanică și Șasiuri muncitorii au fost prezenți pentru a produce necesarul cerut de Uzina de Vehicule.

Moment favorabil pentru Dacia

Piața europeană de autoturisme, în ianuarie 2022, s-a reflectat în vânzări de doar 822.423 de unități. În aceeași perioadă, înmatriculările Dacia s-au majorat cu 19,1%, o victorie importantă pentru constructorul autohton. Au mai existat cifre impresionante pe piața de vânzări auto în prima lună a noului an, dar trendul general este de scădere, cu excepția gigantului de la Mioveni.

Cu alte cuvinte, performanța Dacia pe plan european, inclusiv statele EFTA și Marea Britanie, constructorul autohton a înregistrat vânzări de 34.150 de unități, o creștere de 19,1% la nivel de volum. În acest context, Dacia se apropie foarte multe de vânzările brandului mamă din grup. Ca referință, Renault a comercializat sub marca proprie doar 42.219 unități. În final, producătorul român a ajuns să dețină 4,2% din piața auto europeană, în creștere de la 3,4% în aceeași perioadă a anului trecut și peste Honda (0,7%), Mazda (1,3%), Nissan (1,9%) sau chiar Seat (2,9%), Citroen (3,2%), Fiat (3,3%) și Opel (4%).